woensdag 3 maart 2010

Imprivata introduceert OneSign Secure Walk-Away om ziekenhuizen te helpen de patiëntveiligheid te verbeteren en onbeheerde werkstations te beveiligen

Innovatieve technologie biedt oplossing voor een kritisch beveiligingsprobleem binnen de gezondheidszorg en verbetert de gebruikersworkflows

Imprivata®, Inc., het bedrijf dat de gebruikerstoegang vereenvoudigt en beveiligt, kondigde vandaag de beschikbaarheid aan van Imprivata OneSign Secure Walk-Away. Met deze oplossing kunnen onbeheerde werkstations in ziekenhuizen worden beveiligd tegen toegang door onbevoegden. Deze nieuwe oplossing maakt gebruik van innovatieve computer zichttechnologie met actieve aanwezigheidsdetectie en gebruikersbewaking om geauthenticeerde gebruikers van werkstations te identificeren, het werkstation automatisch te vergrendelen zodra zij hun computer verlaten en om hen bij hun terugkeer direct opnieuw te authenticeren.

Met OneSign Secure Walk-Away helpt Imprivata ziekenhuizen om de patiëntveiligheid te verbeteren door een einde te maken aan het verwisselen van medische dossiers als gevolg van het onbeheerd achterlaten van werkstations. De oplossing helpt ziekenhuizen daarnaast om te voldoen aan de richtlijnen van de wet- en regelgeving door de last van desktopbeveiliging op niet-verstorende wijze uit handen te nemen van de klinische staf.

“OneSign Secure Walk-Away is ontwikkeld met de workflows van ziekenhuizen in gedachten,” aldus Omar Hussain, de president en CEO van Imprivata. “Honderden klanten hebben ons gevraagd om een oplossing te bieden voor onbeheerde werkstations die geen negatieve gevolgen voor de klinische workflows oplevert. Ons doel is altijd geweest om ziekenhuizen te helpen met het implementeren van transparante beveiligingsmechanismen die de toegang van gebruikers vereenvoudigen. Onze klanten zijn zeer te spreken over de mogelijkheden voor directe herauthenticatie die OneSign Secure Walk-Away biedt. Op deze manier maakt de oplossing namelijk een einde aan belangrijke problemen op het gebied van de workflow en productiviteit waarmee ziekenhuizen als gevolg van het haastige werktempo worden geconfronteerd.”

OneSign Secure Walk-Away vormt een integraal onderdeel van Imprivata OneSign® Authentication Management, een oplossing die zwakke wachtwoorden voor Windows-computers en VPN-verbindingen vervangt door een brede reeks van krachtige authenticatiemogelijkheden, waaronder biometrie op basis van vingerafdrukken, toegangskaarten, smart cards, identificatiebadges, One-Time-Password-tokens en authenticatie op basis van de fysieke locatie van werknemers. Dit biedt de mogelijkheid van centraal en flexibel authenticatiebeheer op het niveau van PC´s, netwerken, toepassingen en transacties. Imprivata OneSign kan worden geïntegreerd met de aanwezige IT-infrastructuur, zodat het niet nodig is om bestaande gebruikersdirectory's, toepassingen of bewakingssystemen voor fysieke toegang aan te passen. Voor de oplossing zijn evenmin investeringen in extra personeel of speciale beheerexpertise vereist. Raadpleeg voor meer informatie over OneSign Secure Walk-Away www.imprivata.com.

“OneSign Secure Walk-Away maakt een einde aan slepende beveiligingsproblemen die het gevolg zijn van het onbeheerd achterlaten van werkstations. Het grootste voordeel van deze oplossing is dat klinische medewerkers op deze manier niet langer in staat zijn om wijzigingen in onze gezondheidsinformatiesystemen aan te brengen terwijl het werkstation is aangemeld onder de naam van een andere klinische medewerker, iets waardoor de veiligheid van patiënten en de beveiliging normaliter in het geding zouden komen. Voor de introductie van Secure Walk-Away leverde dit altijd een ernstig veiligheidsrisico op voor onze patiënten, “ aldus Dr. Zafar Chaudry, de CIO van de Liverpool Women's & Alder Children's NHS Foundation Trusts.

Over Imprivata
Imprivata beveiligt de toegang van werknemers tot desktops, networks, applicaties en transacties. Haar appliance-gebaseerde platform voor het beheer van gegevenstoegang van werknemers, OneSign, stelt organisaties in staat om hun informatie te beveiligen en tegelijkertijd de productiviteit van de gebruikers te vergroten. Door gebruikersauthenticatie te versterken, applicatietoegang te stroomlijnen en compliancy-rapportages van verschillende IT-omgeving te vereenvoudigen, behalen klanten substantiële, aanzienlijke kostenbesparingen op hun IT-helpdesk en administratiekosten. Tegelijkertijd behalen ze het beveiligingsniveau waaraan ze behoefte hebben.

Imprivata is verschillende malen bekroond met awards en uitmuntende productbesprekingen door gezaghebbende publicaties en analisten. Het hoofdkantoor van Imprivata is gevestigd in Lexington in Massachusetts. Imprivata werkt samen met ruim 200 partners en voorziet in de applicatiebeveiligingsbehoefte van ruim 900 klanten wereldwijd. Meer informatie vindt u op www.imprivata.com

# # #

Imprivata is a registered trademark of Imprivata, Inc. in the USA and other countries. All other product or company names mentioned are the property of their respective owners.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten