woensdag 24 maart 2010

Flexibele en dedicated hosting van Terremark biedt marketingsites Nikon Europe optimale werking




Gecombineerde hosting en uitstekende SLA doorslaggevend in keuze

Amsterdam – 24 maart, 2010 – Toonaangevende aanbieder van fotocamera's, Nikon, kiest Terremark voor de hosting van haar Europese sites. De hostingoplossing die Terremark biedt, is opgebouwd uit twee delen: de utility computing-dienst Infinistructure® voor de flexibiliteit van alle webapplicaties en traditionele fysieke dedicated servers voor optimale prestaties van de databases.

Het Infinistructure®-platform van Terremark biedt de flexibiliteit om tijdelijk capaciteit bij te schakelen en grotere bezoekersaantallen af te handelen. Zo kunnen door heel Europa grote aantallen bezoekers online de nieuwste camera’s van Nikon bekijken. Terremark host ook de betalingsapplicatie van Nikon’s Mypicturetown.

Met een grote hoeveelheid gefragmenteerde sites verspreid over Europa besloot Nikon in 2007 al haar sites te centraliseren. De consolidatie van deze sites zou onder andere een betere synchrone uitrol van productintroducties, een verbeterde efficiëntie van de bedrijfsvoering en lagere kosten moeten opleveren. Om een geschikte partij te vinden, hield Nikon een pitch onder drie hosting-aanbieders en koos uiteindelijk om met Terremark verder te gaan om deze centralisatie- en efficiëntieslag te slaan.

“Nikon Europe moest gewoon een consolidatieslag slaan. Terremark had de beste papieren als potentiële partner met 24/7-beschikbaarheid, een normzettende SLA en professionele, toegewijde mensen”, aldus Koen Kortman, ICT-Manager Nikon Europe. “Als er wereldwijd een camera wordt geïntroduceerd, is het natuurlijk essentieel dat alle lokale sites direct dezelfde informatie kunnen delen met onze doelgroep. Nu er een geconsolideerd systeem staat met een nieuw content management systeem op de fundamenten van Terremark, werkt dit perfect. Wij zijn nu in staat om een grootschalige marketingcampagne te lanceren en gebruik te maken van tijdelijke extra capaciteit - zoals bij onze huidige I Am Nikon campagne.”

“’Een internationale klant als Nikon de flexibiliteit bieden om mee te groeien met de vraag vanuit de markt, dat is onze kracht. Met Infinistructure® bieden wij Nikon de mogelijkheid om snel capaciteit bij te schakelen zodra door internationale aandacht rondom productintroducties of marketingcampagnes opeens meer nodig is”, aldus Joost Metten, CEO Europe van Terremark over de samenwerking met Nikon.

AxiCom.
Gijs Toxopeus
Tel:+31 (0)20 626 3991
gijs.toxopeus@axicom-benelux.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten