maandag 17 mei 2010

Revolution Session 6: ‘managed services niet per se via big bang’

Loko Automatisering maakte geleidelijk overstap naar fixed price-beheer

Hoofddorp, Nederland — Kaseya, wereldwijd leidende leverancier van IT-automatiseringssoftware voor IT-dienstverleners en zakelijke IT-afdelingen, heeft voor de zesde editie van de Revolution Sessions ‘veteraan’ Loko IT Specialisten uitgenodigd. Met ruim twintig jaar op de teller heeft deze organisatie al verschillende veranderingen in het IT-kanaal meegemaakt. Op basis van de opgebouwde ervaring en klantvragen zette de organisatie reeds in 2003 in op managed services. Anno 2010 levert Loko fixed price-beheer voor zo’n 4000 eindpunten binnen 122 klantnetwerken. Dinsdag 18 mei (Antwerpen), woensdag 19 mei (Amsterdam) en donderdag 20 mei (Utrecht) biedt Loko-directeur Egbert Knorren een kijkje in de keuken van zijn bedrijf.

Het uitgangspunt voor zijn organisatie is enerzijds transparant geprijsde IT-diensten te leveren en anderzijds planmatig te werken. Om dit te realiseren is bij Loko het Kaseya-platform geïntegreerd met eSynergy en Sumatra. Dit heeft geresulteerd in marges die vijf tot zeven procent hoger zijn dan toen Loko met managed IT services startte. Ook is sinds de introductie van het fixed price-model aan het begin van elke maand bekend hoe 25 tot 30 procent van de service-uren ingevuld gaat worden. Hierdoor kan Loko heel planmatig te werk gaan.

Egbert Knorren, directeur van Loko IT Specialisten, vertelt: “Wij hebben Kaseya geselecteerd omdat het een compleet platform is, dat we eenvoudig hebben kunnen integreren met onze andere systemen voor planning en financiën. Door deze integratie houden we een goed overzicht over onze activiteiten en kosten. In plaats van incidenten, managen we nu klantcontracten. Dankzij Kaseya kunnen we onze buitendienstmedewerkers efficiënter inzetten; die kunnen zich volledig concentreren op de geplande afspraken Tegelijk zijn we meer schaalbaar en kunnen we meer tijd besteden aan innovatie en procesverbetering.”

Matthijs Draijer, Marketing Director EMEA bij Kaseya, vertelt: “Met Loko hebben we een praktijkvoorbeeld in huis gehaald van een partij die, met behoud van hun bestaande business, gebouwd heeft een aan managed services-aanbod. Hiermee geven we een belangrijk signaal af aan IT-dienstverleners, namelijk dat een organisatie niet per se een ‘big bang’ benadering hoeft te hanteren om succesvol over te stappen naar een managed services-model. Het kan ook heel goed via de weg der geleidelijkheid, dat is de boodschap van deze Revolution Session.”

Meer informatie over Revolution Session 6 vindt u op www.revolutionsessions.eu.

Over Kaseya
Kaseya is wereldwijd leverancier van IT Automation-software voor IT-dienstverleners en IT-afdelingen bij grote organisaties, die veel voordelen behalen dankzij de inzet van Kaseya’s mogelijkheden voor systeembeheer. Kaseya stelt organisaties in staat om een gedistribueerde IT-infrastructuur eenvoudig en efficiënt te beheren met één geïntegreerd webgebaseerd platform. De technologie van Kaseya wordt wereldwijd op meer dan drie miljoen IT-apparaten gebruikt. Om gratis 30 dagen de proefversie van Kaseya te gebruiken, kan het product gedownload worden via http://www.kaseya.com/forms/download.php

Geen opmerkingen:

Een reactie posten