Bedrijven kunnen hun UC&C en infrastructuurbeheer nu overlaten aan Verizon en zich concentreren op betere samenwerking en productiviteit
Amsterdam – Steeds
meer ondernemingen willen hun productiviteit verbeteren door een beroep te doen
op unified communications & collaboration (UCC)-mogelijkheden. Vaak hebben
ze echter moeite met het uitkiezen en implementeren van de juiste strategie en
oplossing. Als oplossing voor dit probleem introduceert Verizon Managed
UC&C for Microsoft Lync Server 2010. Deze dienst stelt bedrijven in
staat om op eenvoudiger wijze geavanceerde UCC-mogelijkheden binnen hun
organisatie in te zetten en het beheer van de dienst en infrastructuur aan
Verizon over te laten.
De nieuwe dienst
van Verizon is met directe ingang beschikbaar in de Verenigde Staten en 19
Europese landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk,Hongarije,
Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal,
Spanje, de Republiek Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.
Grote
multinationals kunnen hun zakelijke reactievermogen verscherpen, de
productiviteit naar een hoger niveau tillen en mobiele werknemers voorzien van
geavanceerde UC&C-mogelijkheden. De nieuwe dienst biedt extra
betrouwbaarheid en krachtige prestaties dankzij de ondersteuning door IMPACT,
het wereldwijde beheerplatform van Verizon, waar Microsoft System Center 2012 inmiddels
een onderdeel van vormt.
“Wereldwijd is
er binnen de grootzakelijke markt sprake van een explosieve groei in de vraag
naar daadwerkelijk geïntegreerde, kant-en-klare communicatieplatforms die
optimale ondersteuning bieden voor samenwerking en het delen van informatie,”
zegt Martin Burvill, senior vicepresident Global Operations bij Verizon
Enterprise Solutions. “De introductie van Managed UC&C for Microsoft Lync
vormt een belangrijke component van onze strategie om bedrijven slimmer te
laten opereren door effectievere communicatie met werknemers, klanten en
partners. Het is voor ondernemingen van cruciaal belang om werknemers in staat
te stellen om sneller te communiceren via video-, spraak- en
internetverbindingen. Dit zorgt voor een snellere besluitvorming en optimale
productiviteit.”
Grote
ondernemingen kunnen de geavanceerde mogelijkheden op het gebied van instant
messaging, presence, audio, video en web conferencing van Microsoft Lync nu
combineren met grootzakelijke spraakverbindingen via het uitgebreide
wereldwijde IP-netwerk van Verizon. Dit netwerk omvat een geavanceerd
VoIP-platform met Session Initiation Protocol (SIP) en integratie met het
openbare telefoonnet. Met Managed UC&C for Microsoft Lync kunnen bedrijven
gebruikmaken van desktop videoconferencing en de zakelijke mobiliteit
bevorderen dankzij de ondersteuning voor verschillende mobiele
besturingssystemen. Mobiele werknemers kunnen daarmee profiteren van een
optimale instant messaging-/presence-ervaring, bereikbaarheid via één telefoonnummer
en ondersteuning voor audio- en videovergaderingen.
De nieuwe dienst
kan worden gecombineerd met Verizon SIP Trunking en managed session border
controllers, waarmee een uitgebreide en integrale UC&C-infrastructuur
ontstaat die een effectievere samenwerking en besluitvorming mogelijk maakt.
Acme Packet
kondigde aan dat de session border controllers, die ondersteuning bieden voor
de installatie en configuratie van de VoIP-communicatie, zijn gecertificeerd
voor Verizon SIP Trunking en Microsoft Lync Server 2010.
Cindy Whelan,
eerste analist bij Current Analysis: “De implementatie en integratie van nieuwe
diensten binnen zakelijke communicatieomgevingen vormen traditioneel de
grootste hindernissen voor de implementatie van UC&C. De bewezen track
record van Verizon op het gebied van managed services en de Microsoft
Gold-expertise in het leveren van professionele Microsoft Lync Server
2010-diensten staan garant voor een effectieve inzet van UC&C binnen
wereldwijde ondernemingen.”
De professionele
consultants van Verizon werken samen met technologiepartners van Microsoft om
klanten van ondersteuning te zien bij het ontwerp, de implementatie en
integratie van Microsoft Lync en ondersteunende applicaties zoals Microsoft
Active Directory, Exchange en SharePoint binnen wereldwijde bedrijfsomgevingen.
Verizon was één
van de eerste wereldwijde dienstverleners die professionele diensten aanbood
die organisaties ondersteunen bij het gebruik van Microsoft Lync. De
adviesdiensten van Verizon omvatten onder meer workshops, strategische
planning, evaluaties, implementatie- en integratiediensten en de planning van
de ingebruikname van unified communications-applicaties.
Giovanni Mezgec,
directeur van Microsoft Lync: “Microsoft en Verizon werken al geruime tijd
samen aan de ontwikkeling en implementatie van geavanceerde
UC&C-oplossingen voor de wereldwijde zakelijke markt. Dankzij de integratie
van de allerlaatste technologie van Microsoft met het managed services-platform
van Verizon krijgt de laatste een integraal overzicht op de netwerken en
applicaties van zijn klanten. Hierdoor kan Verizon ervoor zorgen dat alle
Lync-services op de uiteenlopende locaties van de klant optimaal functioneren.”
Over Verizon Enterprise Solutions
Verizon Enterprise Solutions biedt wereldwijde
verbindingen die de bedrijfsgroei bevorderen, ondersteuning bieden voor
zakelijke innovatie en de samenleving verder helpen. Het bedrijf levert
branchespecifieke oplossingen en een complete reeks van wereldwijde producten
en diensten via veilige mobiele, cloud- en strategische netwerken en
geavanceerde communicatieplatforms. Verizon Enterprise Solutions helpt
organisaties om overal ter wereld in te springen op nieuwe kansen voor
innovatie, investeringen en zakelijke transformatie. Raadpleeg voor meer informatie
verizon.com/enterprise.
Over Verizon
Verizon Communications Inc.
(NYSE, NASDAQ: VZ) heeft zijn hoofdkantoor in New York en is marktleider in het
leveren van breedband en andere draadloze en draadgebaseerde
communicatieoplossingen aan consumenten, bedrijven, de overheid en
groothandelaren. Verizon Wireless runt het meest betrouwbare draadloze netwerk
in de VS met meer dan 96 miljoen retail-klanten door het land. Ook biedt
Verizon geconvergeerde communicatie, informatievoorziening en
entertainmentdiensten via het meest geavanceerde glasvezelnetwerk van de VS en
levert het bedrijf naadloze zakelijke oplossingen aan klanten over de hele
wereld in meer dan 150 landen. Verizon maakt gebruik van een divers
personeelsbestand van meer dan 188.000 mensen en behaalde in 2011 als Dow 30
aangeschreven een geconsolideerde omzet van 111 miljard dollar. Voor meer
informatie, bezoek www.verizon.com.
####
VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER:
Verizon´s persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten,
hoge kwaliteit video, beelden en andere informatie zijn beschikbaar op
Verizon's News Center: http://www.verizon.com/news
/. Voor het ontvangen van persberichten per e-mail, ga naar de News Center en
registreer voor aangepaste automatische aanlevering van nieuwsberichten van
Verizon.
Dit
betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst
verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.
Media
contacts:
Debbie
Lewis
215-466-6872
Clare Ward
Verizon
+44-118-905-3501
Hartelijke
groet/ Kind regards,
Dina-Perla
Marciano
global technology PR
Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20
75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com
|linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal
account here
Geen opmerkingen:
Een reactie posten