maandag 12 november 2012

Verizon introduceert managed unified communication & collaboration (UC&C)-dienst voor Microsoft Lync


Bedrijven kunnen hun UC&C en infrastructuurbeheer nu overlaten aan Verizon en zich concentreren op betere samenwerking en productiviteit 
 
Amsterdam – Steeds meer ondernemingen willen hun productiviteit verbeteren door een beroep te doen op unified communications & collaboration (UCC)-mogelijkheden. Vaak hebben ze echter moeite met het uitkiezen en implementeren van de juiste strategie en oplossing. Als oplossing voor dit probleem introduceert Verizon Managed UC&C for Microsoft Lync Server 2010. Deze dienst stelt bedrijven in staat om op eenvoudiger wijze geavanceerde UCC-mogelijkheden binnen hun organisatie in te zetten en het beheer van de dienst en infrastructuur aan Verizon over te laten.
De nieuwe dienst van Verizon is met directe ingang beschikbaar in de Verenigde Staten en 19 Europese landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk,Hongarije, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, de Republiek Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.
Grote multinationals kunnen hun zakelijke reactievermogen verscherpen, de productiviteit naar een hoger niveau tillen en mobiele werknemers voorzien van geavanceerde UC&C-mogelijkheden. De nieuwe dienst biedt extra betrouwbaarheid en krachtige prestaties dankzij de ondersteuning door IMPACT, het wereldwijde beheerplatform van Verizon, waar Microsoft System Center 2012 inmiddels een onderdeel van vormt.
“Wereldwijd is er binnen de grootzakelijke markt sprake van een explosieve groei in de vraag naar daadwerkelijk geïntegreerde, kant-en-klare communicatieplatforms die optimale ondersteuning bieden voor samenwerking en het delen van informatie,” zegt Martin Burvill, senior vicepresident Global Operations bij Verizon Enterprise Solutions. “De introductie van Managed UC&C for Microsoft Lync vormt een belangrijke component van onze strategie om bedrijven slimmer te laten opereren door effectievere communicatie met werknemers, klanten en partners. Het is voor ondernemingen van cruciaal belang om werknemers in staat te stellen om sneller te communiceren via video-, spraak- en internetverbindingen. Dit zorgt voor een snellere besluitvorming en optimale productiviteit.”
Grote ondernemingen kunnen de geavanceerde mogelijkheden op het gebied van instant messaging, presence, audio, video en web conferencing van Microsoft Lync nu combineren met grootzakelijke spraakverbindingen via het uitgebreide wereldwijde IP-netwerk van Verizon. Dit netwerk omvat een geavanceerd VoIP-platform met Session Initiation Protocol (SIP) en integratie met het openbare telefoonnet. Met Managed UC&C for Microsoft Lync kunnen bedrijven gebruikmaken van desktop videoconferencing en de zakelijke mobiliteit bevorderen dankzij de ondersteuning voor verschillende mobiele besturingssystemen. Mobiele werknemers kunnen daarmee profiteren van een optimale instant messaging-/presence-ervaring, bereikbaarheid via één telefoonnummer en ondersteuning voor audio- en videovergaderingen.
De nieuwe dienst kan worden gecombineerd met Verizon SIP Trunking en managed session border controllers, waarmee een uitgebreide en integrale UC&C-infrastructuur ontstaat die een effectievere samenwerking en besluitvorming mogelijk maakt.
Acme Packet kondigde aan dat de session border controllers, die ondersteuning bieden voor de installatie en configuratie van de VoIP-communicatie, zijn gecertificeerd voor Verizon SIP Trunking en Microsoft Lync Server 2010.
Cindy Whelan, eerste analist bij Current Analysis: “De implementatie en integratie van nieuwe diensten binnen zakelijke communicatieomgevingen vormen traditioneel de grootste hindernissen voor de implementatie van UC&C. De bewezen track record van Verizon op het gebied van managed services en de Microsoft Gold-expertise in het leveren van professionele Microsoft Lync Server 2010-diensten staan garant voor een effectieve inzet van UC&C binnen wereldwijde ondernemingen.”
De professionele consultants van Verizon werken samen met technologiepartners van Microsoft om klanten van ondersteuning te zien bij het ontwerp, de implementatie en integratie van Microsoft Lync en ondersteunende applicaties zoals Microsoft Active Directory, Exchange en SharePoint binnen wereldwijde bedrijfsomgevingen.
Verizon was één van de eerste wereldwijde dienstverleners die professionele diensten aanbood die organisaties ondersteunen bij het gebruik van Microsoft Lync. De adviesdiensten van Verizon omvatten onder meer workshops, strategische planning, evaluaties, implementatie- en integratiediensten en de planning van de ingebruikname van unified communications-applicaties.
Giovanni Mezgec, directeur van Microsoft Lync: “Microsoft en Verizon werken al geruime tijd samen aan de ontwikkeling en implementatie van geavanceerde UC&C-oplossingen voor de wereldwijde zakelijke markt. Dankzij de integratie van de allerlaatste technologie van Microsoft met het managed services-platform van Verizon krijgt de laatste een integraal overzicht op de netwerken en applicaties van zijn klanten. Hierdoor kan Verizon ervoor zorgen dat alle Lync-services op de uiteenlopende locaties van de klant optimaal functioneren.”

Over Verizon Enterprise Solutions
Verizon Enterprise Solutions biedt wereldwijde verbindingen die de bedrijfsgroei bevorderen, ondersteuning bieden voor zakelijke innovatie en de samenleving verder helpen. Het bedrijf levert branchespecifieke oplossingen en een complete reeks van wereldwijde producten en diensten via veilige mobiele, cloud- en strategische netwerken en geavanceerde communicatieplatforms. Verizon Enterprise Solutions helpt organisaties om overal ter wereld in te springen op nieuwe kansen voor innovatie, investeringen en zakelijke transformatie. Raadpleeg voor meer informatie verizon.com/enterprise.


Over Verizon
Verizon Communications Inc. (NYSE, NASDAQ: VZ) heeft zijn hoofdkantoor in New York en is marktleider in het leveren van breedband en andere draadloze en draadgebaseerde communicatieoplossingen aan consumenten, bedrijven, de overheid en groothandelaren. Verizon Wireless runt het meest betrouwbare draadloze netwerk in de VS met meer dan 96 miljoen retail-klanten door het land. Ook biedt Verizon geconvergeerde communicatie, informatievoorziening en entertainmentdiensten via het meest geavanceerde glasvezelnetwerk van de VS en levert het bedrijf naadloze zakelijke oplossingen aan klanten over de hele wereld in meer dan 150 landen. Verizon maakt gebruik van een divers personeelsbestand van meer dan 188.000 mensen en behaalde in 2011 als Dow 30 aangeschreven een geconsolideerde omzet van 111 miljard dollar. Voor meer informatie, bezoek  www.verizon.com.

         
####

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon´s persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten, hoge kwaliteit video, beelden en andere informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center: http://www.verizon.com/news /. Voor het ontvangen van persberichten per e-mail, ga naar de News Center en registreer voor aangepaste automatische aanlevering van nieuwsberichten van Verizon.

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.


Media contacts:

Debbie Lewis
215-466-6872

Clare Ward
Verizon
+44-118-905-3501

Hartelijke groet/ Kind regards,

Dina-Perla Marciano

   
global technology PR

Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20 75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com |linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal account here

Geen opmerkingen:

Een reactie posten