PERSBERICHT
Dell
wijzigt deelnameniveau voor Premier Partners
In mei 2011 werd de opzet voor Certified Partners aangepast en gesplitst in
Preferred en Premier Partners. In totaal heeft Dell drie deelnameniveaus binnen
het PartnerDirect-programma, namelijk Registered, Preferred en Premier. De
niveaus zijn ontwikkeld naar aanleiding van feedback van partners en bedoeld om
partners te onderscheiden die voor één of meer trajecten zijn gecertificeerd en
een significante omzetgroei hebben geboekt. Sinds het
PartnerDirect-programma meer volwassen werd, is de business van de Premier
Partners en Preferred Partners significant gegroeid.
In
lijn met de groei van het PartnerDirect-programma en de relatie met de
partners, wijzigt Dell de criteria voor Premier Partners. Hiermee wordt de
elitestatus voor partners die grote toewijding, investeringen en omzetgroei
aantonen, verzekerd.
Partners
die voor 6 juni 2012 de status van Premier Partner hebben behaald, zullen deze
status en bijbehorende voordelen tot 31 januari 2013 behouden. Met
ingang van 4 februari 2013 moeten partners een nieuwe omzetdrempel halen
om de status van Premier Partner gedurende het nieuw boekjaar van Dell te
kunnen krijgen of behouden. Vanaf 6 juni 2012 moeten partners die in aanmerking
willen komen voor de status van Premier Partner gedurende de afgelopen vier
kwartalen een minimale omzet hebben behaald van $1,5 miljoen (omzetdrempel voor
Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk) of $750.000
(omzetdrempel voor de overige Europese landen) voor Dell Enterprise-producten*.
De criteria voor Preferred Partners en Registered Partners blijven ongewijzigd.
“De
nieuwe criteria voor Premier Partners moeten ervoor zorgen dat het hoogste
partnerniveau aan een exclusieve groep van partners blijft voorbehouden. Dit
geldt voor partners die blijk geven van uitmuntende vaardigheden en sterke
toewijding aan de producten van Dell,” zegt Kathy Schneider, Executive Director
Channel Marketing & Programs - Europe. “De nieuwe criteria zijn het
resultaat van de voortdurende ontwikkeling van ons PartnerDirect-programma en
feedback van onze partners. Partners die de status van Premier Partner willen
behouden, krijgen zes maanden de tijd om de nieuwe omzetdrempel te halen. We
hopen dat zoveel mogelijk van hen hierdoor Premier Partner zullen blijven.”
Opmerkingen:
De
toelatingscriteria voor nieuwe Premier Partners vanaf 6 juni 2012 en eisen voor
bestaande Premier Partners vanaf 4 februari 2013 kunnen als volgt worden
samengevat:
• Dezelfde criteria als voor Dell
Registered Partners, plus:
• Twee of meer
PartnerDirect-certificeringen
• Een voltooide Dell
Solutions-training
• Een minimale
omzet van $1.500.000 (in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd
Koninkrijk) of $750.000 (alle andere Europese landen) voor Dell
Enterprise-producten gedurende de afgelopen vier kwartalen
• Vermelding van het PartnerDirect
Premier Partner-logo op de website van de partner
Op
12 en 13 juni organiseert Dell het Channel Business Forum in Utrecht voor de
Preferred en Premier Partners waar dieper ingegaan zal worden op de
aanpassingen. Zie ook de website voor meer informatie.
*Dell Enterprise-producten zijn onder meer Dell
EqualLogic™-, PowerVault™-, PowerConnect™-, SonicWall™-, PowerEdge™-, Dell
KACE-, Compellent-, Force10- en AppAssure-producten.
Over
Dell
Dell Inc. (NASDAQ: DELL) luistert naar zijn klanten en partners en
levert innovatieve technologie en diensten die hen in staat stellen om meer te
doen. Raadpleeg voor meer informatie www.dell.nl.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
|
|||
Simone Versteeg
|
Dell
|
+31 (0)20-6744737
|
|
Dina-Perla Marciano
|
AxiCom
|
+31 (0)20 75469 86
|
Hartelijke
groet/ Kind regards,
Dina-Perla
Marciano
global technology PR
Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20
75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com
|linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal
account here
Geen opmerkingen:
Een reactie posten