dinsdag 21 februari 2012

Verizon breidt wereldwijd zakelijk netwerkplatform verder uit in Afrika en het Midden-Oosten

Mediacontact:
Debbie Lewis
215-466-6872
debbie.lewis@verizon.com

Clare Ward
+44 118 905 3501
Clare.ward@verizonbusiness.com


Verizon breidt wereldwijd zakelijk netwerkplatform verder uit in Afrika en het Midden-Oosten


Private IP-dienst legt de basis voor geavanceerde ICT-oplossingen

Verizon heeft de aanwezigheid van zijn wereldwijde zakelijke netwerkplatform uitgebreid. Hierdoor kunnen multinationals in zes extra Afrikaanse landen en Bahrein en Qatar in het Midden-Oosten een beroep doen op de Private IP-diensten van Verizon. Klanten van Verizon die over vestigingen in deze opkomende markten beschikken, kunnen dankzij deze uitbreiding gegevens en bedrijfstoepassingen op effectievere wijze beschikbaar stellen en een beroep doen op Verizons wereldvermaarde netwerk- en beveiligingsoplossingen.

Verizon combineert een krachtige wereldwijde multiprotocol label switching (MPLS)-netwerk met het Afrikaanse netwerk van partner Vodacom Business. De Private IP-diensten van Verizon zijn daarmee toegankelijk voor zakelijke klanten met vestigingen in Gabon aan de Afrikaanse westkust, Djibouti en Ethiopië in de Hoorn van Afrika, Malawi en Zimbabwe in Oost-Afrika en in Swaziland in de zuidelijke regio van het continent. Klanten in deze regio kunnen bovendien een beroep doen op de professionele adviesdiensten van Verizon voor het ontwerp en de implementatie van een netwerkoplossing die in hun specifieke bedrijfsbehoeften voorziet.

Met deze uitbreiding zijn de Private IP-diensten van Verizon nu in 21 Afrikaanse landen beschikbaar. De andere landen zijn Kenia, Tanzania, Oeganda en Zambia in het oosten van Afrika, Kameroen, Ghana, de Ivoorkust, Marokko en Nigeria in de noordelijke en westelijke kustgebieden en Angola, Botswana, Lesotho, Mozambique, Namibië en Zuid-Afrika in centraal en zuidelijk Afrika. In het Midden-Oosten zijn de Private IP-diensten beschikbaar in Egypte, Israël, Jordanië, Koeweit, Pakistan, Saoedi-Arabië, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten (Abu Dhabi en Dubai).

“De uiterst intelligente netwerken van Verizon bieden klanten een platform voor innovatie. Dit platform wordt nu versterkt met de beschikbaarheid van Private IP-diensten in Afrika en het Midden-Oosten”, aldus Martin Burvill, vicepresident Enterprise Sales voor de EMEA-regio. “Deze uitbreiding geeft blijk van onze toewijding aan deze opkomende regio en ondersteuning voor de veranderende behoeften van multinationals en overheidsklanten. Grootschalige netwerkdiensten zoals Private IP zullen een centrale rol vervullen bij het leggen van wereldwijde verbindingen tussen mensen, machines en hun omgevingen en bijdragen aan zakelijk succes en maatschappelijke vooruitgang.”

Klanten van Verizon Private IP kunnen profiteren van zes classes of service (CoS). Toepassingen die gevoelig zijn voor netwerktraagheid, zoals VoIP en videoconferencing, krijgen prioriteit boven minder tijdsgevoelige applicaties zoals e-mail. Naast de mogelijkheid om toepassingen op prioriteit in te delen, biedt Private IP geavanceerde rapportagetools voor de netwerk- en applicatieprestatie, tot op het niveau van individuele pc's en gebruikers. Dit maakt Private IP tot een ideaal platform voor de wereldwijde ondersteuning van de zakelijke communicatie en dagelijkse bedrijfsvoering van klanten.

Verizon biedt klanten toegang tot een uitgebreid portfolio van beheerde netwerkdiensten en beheert meer dan 300.000 beveiligings-, netwerk- en hostingapparaten verspreid over meer dan 4.200 klantennetwerken netwerken in 142 verschillende landen en regio's. Deze diensten worden ondersteund door brancheleidende service level agreements.

Via Terremark, een dochteronderneming van Verizon, kunnen klanten eveneens een beroep doen op een integraal aanbod van diensten, waaronder colocatie, cloud computing, managed hosting en carrier-neutrale connectiviteit. Ter ondersteuning van deze diensten beschikt het bedrijf over datacenters in België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Spanje, Turkije en Zweden. Met redundante systemen en bewaking op locatie waarborgt Terremark een optimale beveiliging en betrouwbaarheid van zijn netwerk en daarmee de continue beschikbaarheid van de bedrijfssystemen van klanten. Zijn faciliteiten in Europa en het Midden-Oosten bieden bedrijven in deze strategische regio's de beschikking over onontbeerlijke ICT- en cloud computing-infrastructuren. Binnenkort zal Terremark verbindingen met het Private IP-netwerk aanbieden via zijn network access point (NAP) in Amsterdam.

De wereldwijde infrastructuur van Verizon omvat één van de grootste IP-glasvezelnetwerken ter wereld. Dit netwerk omspant zes continenten en biedt een krachtige basis voor zijn dienstverlening aan multinationals en overheidsinstellingen. Verizon is verder mede-exploitant van meer dan 80 onderzeese kabelsystemen, waaronder de uiterst geavanceerde onderzeese netwerkverbinding Europe India Gateway (EIG) tussen het Verenigd Koninkrijk en India, waarvan een kabel in Djibouti eindigt. Daarnaast verbindt SEA-ME-WE-4 (Southeast Asia-Middle East-Western Europe) Zuid-Oost Azië met Europa via het Indiase subcontinent en het Midden-Oosten, en verbindt het Trans-Pacific Express (TPE)-netwerk de Verenigde Staten met het Chinese vasteland, Taiwan, Zuid-Korea en Japan. Verizon is de enige in de Verenigde Staten gevestigde medeoprichter van SEA-ME-WE-4 en het eerste Amerikaanse lid van het TPE-consortium.

Verizon is daarnaast medeoprichter en exploitant van het onderzeese kabelsysteem SAT-3/WASC/SAFE. Dit systeem doet dienst sinds 2003, en wordt door Verizon ingezet ter ondersteuning van de regionale behoeften van zijn klanten, met name in Zuid-Afrika.

Over Verizon
Verizon Communications Inc. (NYSE, NASDAQ: VZ) heeft zijn hoofdkantoor in New York en is marktleider in het leveren van breedband en andere draadloze en draadgebaseerde communicatieoplossingen aan consumenten, bedrijven, de overheid en groothandelaren. Verizon Wireless runt het meest betrouwbare draadloze netwerk in de VS met meer dan 104 miljoen verbindingen door het land. Ook biedt Verizon geconvergeerde communicatie, informatievoorziening en entertainmentdiensten via het meest geavanceerde glasvezelnetwerk van de VS en levert het bedrijf naadloze zakelijke oplossingen aan klanten over de hele wereld. Verizon maakt gebruik van een divers personeelsbestand van meer dan 196.000 mensen en behaalde in 2010 als Dow 30 aangeschreven een geconsolideerde omzet van 106,6 miljard dollar. Voor meer informatie, bezoek www.verizon.com.


####

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon´s persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten, hoge kwaliteit video, beelden en andere informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center: http://www.verizon.com/news / news. Voor het ontvangen van persberichten per e-mail, ga naar de News Center en registreer voor aangepaste automatische aanlevering van nieuwsberichten van Verizon.
Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht."

Hartelijke groet/ Kind regards,

Dina-Perla Marciano


global technology PR

Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20 75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com |linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal account here

Cloud-datacenters van Terremark opnieuw voor PCI DSS gecertificeerd

Cloud-datacenters van Terremark opnieuw voor PCI DSS gecertificeerd


Ondersteunende infrastructuur voor cloud computing-, colocatie- en managed hosting-diensten in overeenstemming bevonden met door de branche erkende beveiligingsstandaard

Terremark, een dochteronderneming van Verizon, heeft een certificaat ontvangen waaruit blijkt dat de datacenters die zijn aanbod van cloud computing-diensten ondersteunen, voldoen aan de richtlijnen van versie 2.0 van de Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS). Zakelijke en overheidsklanten van Terremark die creditcardgegevens verwerken, kunnen hun bedrijfskritische applicaties hierdoor laten hosten en beheren, in de wetenschap dat de onderliggende infrastructuur wordt beschermd door maatregelen die onderdeel vormen van de branchenormen voor de beveiliging van creditcardgegevens.

De diensten van Terremark op het gebied van cloud computing, colocatie en managed hosting worden verzorgd vanuit zijn faciliteiten in Dallas, Pleasanton (Californië), Miami, Culpeper (Virginia), São Paulo en Amsterdam. Met de certificering is opnieuw aangetoond dat deze faciliteiten voldoen aan de PCI DSS-richtlijnen voor de opslag, verwerking en overdracht van creditcardgegevens. Om in aanmerking te komen voor deze certificering werden de beleidsregels, procedures en technische systemen van Terremark onderworpen aan een uitgebreide beveiligingsaudit door een onafhankelijke partij. Deze audit omvatte onder meer inspecties op locatie en een evaluatie van Terremarks programma voor de systeembrede detectie van kwetsbaarheden.

“Terremark heeft een bewonderenswaardige trackrecord in het voldoen aan hoog aangeschreven branchestandaarden zoals PCI DSS. Hiermee blijft Verizon zich onderscheiden van de concurrentie binnen de grootzakelijke en overheidsmarkt”, aldus Nelson Fonseca, de president van Terremark. “Ter ondersteuning van de bedrijfskritische applicaties van klanten biedt Terremark vanuit zijn PCI DSS-gecertificeerde faciliteiten veilige cloud computing- en ICT-infrastructuuroplossingen aan die optimaal aansluiten op de behoeften van de markt.”

PCI DSS werd ontwikkeld om de beveiliging van creditcardgegevens te verbeteren en een brede toepassing van consistente maatregelen voor informatiebeveiliging te bevorderen. De standaard omvat een pakket van technische en operationele basismaatregelen voor de beveiliging van creditcardgegevens van bedrijven en consumenten. PCI DSS helpt organisaties om de rekeninggegevens van hun klanten op proactieve wijze te beschermen. Het gaat om een veelzijdige standaard die onder mee eisen stelt op het gebied van het beveiligingsbeheer, de beleidsregels, bedrijfsprocedures, netwerkarchitectuur, het softwareontwerp en andere essentiële beveiligingsmaatregelen.

Naast PCI DSS zijn de datacenters van Terremark gecertificeerd voor verschillende andere standaarden, waaronder ISO/IEC 27001:2005 en SAS 70 Type II. De diensten van Terremark worden ondersteund door strikte Service Level Agreements (SLA's) en redundante systemen die ten doel hebben om het volledige dienstverleningstraject vrij te waren van single points of failure.

Over Terremark

Terremark, een dochteronderneming van Verizon, weet als geen ander grootzakelijke ICT op wereldwijde schaal te transformeren en beveiligen. Als dochteronderneming van Verizon Communications Inc. (NYSE, NASDAQ:VZ) bepaalt Terremark de norm op het gebied van ICT-implementaties. Hiertoe levert het geavanceerde infrastructuur en managed service-diensten die bedrijven en overheidsinstellingen in alle delen van de wereld helpen te voldoen aan de strikte eisen op het gebied van schaalomvang, beveiliging en betrouwbaarheid. Met een wereldwijd netwerk van datacenters en een uitgebreid aanbod van beveiligingsoplossingen helpt Terremark klanten om het potentieel van cloud computing te realiseren. Raadpleeg voor meer informatie www.terremark.com.

# # #

CONTACT:
Media Relations
Terremark
Xavier Gonzalez
305-961-3134
xgonzalez@terremark.com

Over Verizon
Verizon Communications Inc. (NYSE, NASDAQ: VZ) heeft zijn hoofdkantoor in New York en is marktleider in het leveren van breedband en andere draadloze en draadgebaseerde communicatieoplossingen aan consumenten, bedrijven, de overheid en groothandelaren. Verizon Wireless runt het meest betrouwbare draadloze netwerk in de VS met meer dan 104 miljoen verbindingen door het land. Ook biedt Verizon geconvergeerde communicatie, informatievoorziening en entertainmentdiensten via het meest geavanceerde glasvezelnetwerk van de VS en levert het bedrijf naadloze zakelijke oplossingen aan klanten over de hele wereld. Verizon maakt gebruik van een divers personeelsbestand van meer dan 196.000 mensen en behaalde in 2010 als Dow 30 aangeschreven een geconsolideerde omzet van 106,6 miljard dollar. Voor meer informatie, bezoek www.verizon.com.


####

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon´s persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten, hoge kwaliteit video, beelden en andere informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center: http://www.verizon.com/news / news. Voor het ontvangen van persberichten per e-mail, ga naar de News Center en registreer voor aangepaste automatische aanlevering van nieuwsberichten van Verizon.
Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht."

Hartelijke groet/ Kind regards,

Dina-Perla Marciano


global technology PR

Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20 75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com |linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal account here

woensdag 15 februari 2012

Verizon - Terremark Executives geëerd met de 2012 CloudNOW Top Tien Vrouwen in de Cloud-Award

Verizon - Terremark Executives geëerd met de 2012 CloudNOW Top Tien Vrouwen in de Cloud-Award
Eerste Jaarlijkse CloudNOW Awards erkennen Jamie Dos Santos en Ellen Rubin voor hun Thought Leadership en bijdragen aan de Cloud


Jamie Dos Santos, Directeur en CEO bij Verizon - Terremark Federal Group en Ellen Rubin, VP Cloud Products bij Terremark, hebben de CloudNOW Top Ten Women in Cloud-Award in ontvangst genomen voor hun bijdrage in de sector, uitstekende prestaties en thought leadership. CloudNOW staat voor the next generation of IT waarbij de rol van vrouwen binnen de technologische wereld steeds belangrijker wordt. De award werd tijdens de jaarlijkse Cloud Connect Conferentie uitgereikt.

Dos Santos wordt geprezen om haar leidende rol in de ontwikkeling, implementatie en marketing van de Terremark Enterprise Cloud Federal Edition. Een overheidsgerichte infrastructuur die de kracht en flexibiliteit van Infrastructure-as-a-Service combineert met expertise, beveiliging en goede beschikbaarheid. Deze drie peilers zijn van groot belang voor de verschillende overheidsinstanties. Voor hen zijn stevige computersystemen binnen hun infrastructuur onmisbaar.

Rubin is medeoprichtster van CloudSwitch, toonaangevend cloud enablement software bedrijf dat in augustus 2011 werd overgenomen door Verizon. Rubin is een ervaren onderneemster met een bewezen track record in de oprichting van innovatieve technologische bedrijven met een toonaangevende strategie, marktpositionering en go-to-market.

Het volledige en officiële persbericht vind je hieronder. Vragen? Aarzel niet om mij even te benaderen,

Dina-Perla Marciano


Terremark Executives Honored with the 2012 CloudNOW Top Ten Women in Cloud Award

1st Annual CloudNOW Awards Recognize Jamie Dos Santos and Ellen Rubin for Thought Leadership and Contributions to the Cloud


Terremark, a Verizon Company, announced today that Jamie Dos Santos, president & CEO of Terremark Federal Group, and Ellen Rubin, Terremark’s vice president of Cloud Products, have been honored with the CloudNOW Top Ten Women in Cloud Award for their industry contributions, accomplishments and thought leadership.

“This award recognizes the significant achievements and contributions of Jamie and Ellen, who are extraordinary leaders in the field of cloud computing and deserve all the accolades they receive,” said Bernard Golden, CloudNOW Advisory Board. “I'm pleased that CloudNOW has awarded these well-deserved honors and I look forward to their continued contributions in this exciting field.”

CloudNOW is recognized throughout the industry as representing the next generation in IT, and the next generation of women’s tech organizations. CloudNOW, a nonprofit executive consortium of the leading women in cloud computing, announced today (Feb. 14) the winners of the first annual CloudNOW awards during the Cloud Connect Conference. Winners were selected through a process of industry nominations and applications, with final selection based on outstanding contributions to the cloud.

“Terremark prides itself on leading the industry and as a key contributor, I could not be more honored with this recognition,” said Dos Santos. “When you look at the cloud computing market, particularly in the government sector, there is an amazing amount of innovation and women in our industry are contributing significantly to this constantly evolving area of technology.”

Dos Santos has been a critical part in the development, implementation and marketing of the Terremark Enterprise Cloud Federal Edition. The Enterprise Cloud Federal Edition is a federal-only infrastructure that combines the power and flexibility of infrastructure-as-a-service with the expertise, security and availability that government agencies with mission-critical computing needs demand for their infrastructure.

Rubin says, “Cloud computing represents a revolutionary new phase for the IT industry, and it has already proven to be a highly disruptive technology that’s changing the way organizations around the world conduct their operations. The fact that CloudNOW is recognizing the thought leadership of talented women in our industry is an important statement about the role of women in this emerging marketplace.”

Rubin was the co-founder of CloudSwitch, a leading cloud enablement software company acquired by Verizon in August 2011. Rubin is an experienced entrepreneur with a proven track record in founding innovative technology companies and leading strategy, market positioning and go-to-market.

“When Verizon acquired Terremark and CloudSwitch, we knew that in addition to the world-class solutions, we were acquiring the best talent in the industry, and these recognitions prove that we were right,” said Bob Toohey, COO of Verizon Enterprise Solutions, the new global organization that focuses on delivering businesses and government customers with fully integrated enterprise-class solutions. “Having Jamie and Ellen recognized for their contributions in cloud further underscores our focus and commitment to delivering next-generation IT solutions to our global customers.”

About CloudNOW
CloudNOW (cloudnetworkofwomen.com) was founded by Jocelyn DeGance Graham, as a non-profit consortium for the leading women in cloud computing, focused on cloud research, knowledge sharing, mentoring, and economic growth. CloudNOW offers members the opportunity to creatively approach the technological challenges of cloud today, working in partnership with the tech industry, cloud visionaries, and global media. CloudNOW is the only women in tech initiative focused on cloud as the main IT conversation, and promoting women in tech in collaboration within the industry at large.

Over Terremark
Terremark, een dochteronderneming van Verizon, weet als geen ander grootzakelijke ICT op wereldwijde schaal te transformeren en beveiligen. Als dochteronderneming van Verizon Communications Inc. (NYSE, NASDAQ:VZ) bepaalt Terremark de norm op het gebied van ICT-implementaties. Hiertoe levert het geavanceerde infrastructuur en managed service-diensten die bedrijven en overheidsinstellingen in alle delen van de wereld helpen te voldoen aan de strikte eisen op het gebied van schaalomvang, beveiliging en betrouwbaarheid. Met een wereldwijd netwerk van datacenters en een uitgebreid aanbod van beveiligingsoplossingen helpt Terremark klanten om het potentieel van cloud computing te realiseren. Raadpleeg voor meer informatie www.terremark.com.
# # #


CONTACT:

Media Relations
Terremark
Xavier Gonzalez
305-961-3134
xgonzalez@terremark.com

Over Verizon

Verizon Communications Inc. (NYSE, NASDAQ: VZ) heeft zijn hoofdkantoor in New York en is marktleider in het leveren van breedband en andere draadloze en draadgebaseerde communicatieoplossingen aan consumenten, bedrijven, de overheid en groothandelaren. Verizon Wireless runt het meest betrouwbare draadloze netwerk in de VS met meer dan 104 miljoen verbindingen door het land. Ook biedt Verizon geconvergeerde communicatie, informatievoorziening en entertainmentdiensten via het meest geavanceerde glasvezelnetwerk van de VS en levert het bedrijf naadloze zakelijke oplossingen aan klanten over de hele wereld. Verizon maakt gebruik van een divers personeelsbestand van meer dan 196.000 mensen en behaalde in 2010 als Dow 30 aangeschreven een geconsolideerde omzet van 106,6 miljard dollar. Voor meer informatie, bezoek www.verizon.com.


####

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon´s persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten, hoge kwaliteit video, beelden en andere informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center: http://www.verizon.com/news / news. Voor het ontvangen van persberichten per e-mail, ga naar de News Center en registreer voor aangepaste automatische aanlevering van nieuwsberichten van Verizon.
Hartelijke groet/ Kind regards,

Dina-Perla Marciano


global technology PR

Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20 75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com |linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal account here

donderdag 9 februari 2012

Verizon et BT œuvrent ensemble pour rendre les communications vidéo plus accessibles aux entreprises du monde entier

Contacts presse :
VERIZON
Stefanie Scott
512-495-6730
stefanie.scott@verizon.com

Clare Ward
+44 (0) 118 905 3501
clare.ward@verizonbusiness.com

BT Global Services
Elsa Jaouen
+33 1 78 41 15 59
Elsa.jaouen@bt.com


Verizon et BT œuvrent ensemble pour rendre les communications vidéo plus accessibles aux entreprises du monde entier

L’accord conclu élargit l’accès aux services de téléprésence, permettant la collaboration virtuelle en face à face quelle que soit la distance

Pour satisfaire la demande croissante des entreprises en matière de solutions de communication vidéo, BT et Verizon Enterprise Solutions annoncent l’extension de leurs offres de téléprésence vidéo immersive, afin de rendre possible la collaboration virtuelle en face à face depuis plus d’endroits dans le monde.

En vertu d’un nouvel accord, les clients de Verizon et ceux de BT vont désormais pouvoir communiquer ensemble via Cisco TelePresencetm et collaborer ainsi avec davantage d’interlocuteurs dans le monde pour gagner en productivité.

La technologie de téléprésence réplique les interactions en face à face avec un tel réalisme que les interlocuteurs ont le sentiment d’être tous dans la même salle, alors qu’ils se trouvent parfois à des milliers de kilomètres les uns des autres. Les entreprises qui font le choix de la téléprésence pour remplacer les réunions physiques permettent à leurs collaborateurs de s’entretenir en « face à face » avec leurs collègues, partenaires, fournisseurs et clients, où qu’ils se trouvent dans le monde. Elles éliminent les délais et coûts de transport et réduisent de ce fait leurs émissions de CO2. La téléprésence peut s’appliquer à de très nombreuses situations de communication B2B et à de multiples secteurs verticaux : développement conjoint de produits, gestion de la chaîne logistique, réunions avec des clients, etc.

Pour Sandra O’Boyle, analyste, directrice du service Business Network and IT services chez Current Analysis : « Cette initiative commune de BT et Verizon multiplie les possibilités de collaboration des entreprises via la plate-forme vidéo premium de leur choix. Quant aux multinationales équipées du système TelePresence de Cisco, elles vont pouvoir valoriser davantage encore leur investissement ».

Les clients de Verizon et BT continueront à bénéficier de la même interface de téléprésence et de la même qualité de service qu’aujourd’hui, avec des fonctions similaires de programmation, de support, de sécurité et de chiffrement. Ils auront en plus accès à un service d’annuaire des entreprises inscrites, avec les coordonnées physiques des sites équipés de solutions de téléprésence compatibles.

Enfin, chaque client continuera de s’adresser à son fournisseur habituel pour les besoins de support, d’assistance et de facturation des services de téléprésence.
Mike Palmer, vice-président en charge de la stratégie produit de Verizon Enterprise Solutions, explique : « Par ce nouvel accord, nous adaptons les communications vidéo à l’évolution des conditions de travail et aux besoins du plus grand nombre. En effet, en misant sur une plus grande compatibilité entre réseaux, nous sommes convaincus que les entreprises adopteront plus rapidement les communications vidéo au point qu’elles deviendront un jour aussi naturelles et partagées que les communications vocales. Avec la démocratisation des technologies de collaboration et de mobilité, qui repoussent les murs du bureau traditionnel, nos clients sont de plus en plus nombreux à adopter des outils de collaboration évolués, comme ceux de téléprésence, pour gagner en productivité et en performance. »

Rich Lowe, CEO de BT Conferencing, commente : « Cet accord marque une évolution importante de l’industrie des communications vidéo vers plus de connectivité entre réseaux de téléprésence, avec ce que cela suppose en termes d’accessibilité et de valeur du service. En effet, plus il y aura de sites connectés, plus nos clients tireront d’avantages des communications vidéo et plus vite ils rentabiliseront leur investissement. »

A propos de BT
BT est l’un des principaux fournisseurs mondiaux de solutions et de services de communication, actif dans 170 pays. BT propose principalement des services de télécommunications locales, nationales et internationales pour ses clients à leur domicile, sur leur lieu de travail et en déplacement ; des services et produits internet à haut débit, et des services et produits de convergence fixe/mobile. BT opère principalement au travers de quatre divisions : BT Global Services, Openreach, BT Retail et BT Wholesale. Pour l’exercice clos le 31 mars 2011, le chiffre d’affaires de BT Group s’est élevé à 20,076 milliards de livres sterling et un bénéfice avant impôt de 1,717 milliard de livres sterling.
British Telecommunications plc (BT) est une filiale à 100 % de BT Group, qui détient la quasi-totalité des activités et actifs de BT Group. BT Group plc est coté en bourse à Londres et à New York. Plus d’information sur www.btplc.com/.

A propos de Verizon

Verizon Communications Inc. (NYSE, NASDAQ:VZ) est une multinationale dont le siège est basé à New York et qui propose des services de télécommunications haut débit et des services avec ou sans fil au grand public, aux entreprises, aux administrations et aux revendeurs. Verizon Wireless exploite le réseau sans fil le plus fiable des Etats-Unis, lequel dessert près de 109 millions d’abonnés. Verizon offre également des services de communications convergés, d’information et de divertissement via son réseau fibre optique, le plus abouti du pays, et procure des solutions innovantes et d’une grande transparence à ses clients dans plus de 150 pays à travers le monde. Société cotée au Dow Jones 30, Verizon emploie près de 194 000 personnes et a enregistré l’an dernier un chiffre d’affaire de plus de 111 milliards de dollars. Pour en savoir plus, rendez-vous sur www.verizon.com

####


"Ceci est une traduction non-officielle. La version en anglais est la
seule version officielle."


Hartelijke groet/ Kind regards,

Dina-Perla Marciano

global technology PR

Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20 75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com |linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal account here

Verizon en BT knopen telepresence-diensten aan elkaar

Verizon en BT werken samen om nog meer bedrijven de mogelijkheid te geven om via moderne telepresence-conferenties te vergaderen en samen te werken. Klanten van Verizon en BT kunnen elkaar nu via de videoconferentie-systemen van beide aanbieders virtueel ontmoeten. Door de samenwerking van beide partijen komt er voor hun klanten een groot aantal aanvullende locaties wereldwijd erbij, waar zij gebruik kunnen maken van een manier van video-conferentie die heel dicht bij een face to face afspraak komt ook al zijn de deelnemers duizenden kilometers van elkaar verwijderd. Deze nieuwe overeenkomst tussen Verizon en BT sluit aan bij een eerder bekend gemaakte samenwerking van Verizon met Tata Communications.

Het officiële Engelstalige persbericht vind u hieronder. Vragen? Aarzel niet om contact op te nemen.

Verizon and BT Make Video Conferences More Accessible to Businesses Across the Globe

Agreement Expands Reach of Telepresence Services, Which Enable Virtual Face-to-Face Meetings

To meet the growing demand of businesses for video communications, BT and Verizon Enterprise Solutions are extending the range of their telepresence immersive-video offerings to enable virtual face-to-face collaboration in more locations around the world.

Under a new agreement, customers of Verizon and BT are now able to communicate with each other via Cisco TelePresencetm. This new capability expands the community, helps clients collaborate globally and improves productivity.

Telepresence replicates face-to-face interactions so realistically that it feels as though everyone is in the same room -- even though they may be thousands of miles apart. By deploying telepresence to replace in-person meetings, professionals can meet “face-to-face” with co-workers, partners, suppliers and customers around the globe while reducing the travel time, costs and carbon emissions associated with business travel. Telepresence supports a wide range of business-to-business applications and vertical industries– ranging from joint product development to supply chain management to customer meetings.

Sandra O’Boyle, service director, Business Network and IT services, Current Analysis, said: “This initiative between BT and Verizon opens up new opportunities for enterprises to collaborate across their premium video platforms and will help multinational customers make the most of their Cisco TelePresence System investments."

Verizon and BT telepresence customers will experience the same interface and service quality they do today, with similar scheduling, support, security and encryption. In addition, customers will have access to a directory to determine which organizations are registered and are available for intercarrier telepresence meetings, and where the sites are located. Customers will continue to rely on their respective service providers as a single point of contact for telepresence support, assistance and billing.

Mike Palmer, vice president of product strategy for Verizon Enterprise Solutions, said: “This agreement makes video communications more widely available to meet the needs of the evolving nature of work. We believe that enabling customers to communicate across networks will speed the adoption of video communications and that one day it will become as ubiquitous as voice communications. As businesses adopt collaboration and mobility technologies to expand beyond the four walls of a traditional office, we’re seeing more of our customers turning to advanced collaboration tools like telepresence to help boost their overall productivity and performance.”
Rich Lowe, CEO of BT Conferencing, said: “This agreement, the latest expansion of the video industry’s connectivity capabilities, is an important step forward. Being able to connect across telepresence networks greatly expands the reach and value of the service. The more locations customers can reach, the greater the business benefit and the more quickly they can realize return on their video investment.”

About BT
BT is one of the world’s leading providers of communications services and solutions, serving customers in more than 170 countries. Its principal activities include the provision of networked IT services globally; local, national and international telecommunications services to its customers for use at home, at work and on the move; broadband and internet products and services and converged fixed/mobile products and services. BT consists principally of four lines of business: BT Global Services, BT Retail, BT Wholesale and Openreach.In the year ended 31 March 2011, BT Group’s revenue was £20,076m with profit before taxation of £1,717m.

British Telecommunications plc (BT) is a wholly-owned subsidiary of BT Group plc and encompasses virtually all businesses and assets of the BT Group. BT Group plc is listed on stock exchanges in London and New York. For more information, visit www.btplc.com/.

About Verizon
Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ), headquartered in New York, is a global leader in delivering broadband and other wireless and wireline communications services to consumer, business, government and wholesale customers. Verizon Wireless operates America's most reliable wireless network, with more than 107 million total connections nationwide. Verizon also provides converged communications, information and entertainment services over America's most advanced fiber-optic network, and delivers integrated business solutions to customers in more than 150 countries, including all of the Fortune 500. A Dow 30 company with $106.6 billion in 2010 revenues, Verizon employs a diverse workforce of more than 195,000. For more information, visit www.verizon.com.


####

VERIZON’S ONLINE NEWS CENTER: Verizon news releases, executive speeches and biographies, media contacts, high-quality video and images, and other information are available at Verizon’s News Center on the World Wide Web at www.verizon.com/news. To receive news releases by email, visit the News Center and register for customized automatic delivery of Verizon news releases.


Hartelijke groet/ Kind regards,

Dina-Perla Marciano

global technology PR

Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20 75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com |linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal account here

vrijdag 3 februari 2012

Verizon Mobile Command Center obtiens une position de soutien au cours du Super Bowl XLVI

Pendant que les fans de football américains s’impatientent avant le Super Bowl, la grande finale du dimanche 5 février, Verizon veille pour aider la ville d’Indianapolis à assurer les opérations de secours en cas d’urgence ou de catastrophe.

Le spécialiste des télécommunications a ainsi déployé à proximité du stade un centre de commande mobile prêt à accueillir les opérations d’urgence de la ville en cas de besoin, facilitant ainsi la continuité des opérations. Equipé des technologies de communication les plus récentes, ce centre de commande mobile de 15 mètres de long comprend 13 postes de travail ayant accès aux communications voix, données, internet et vidéo ; des systèmes intercom ; des écrans et télévisions, une imprimante capable d’imprimer de grandes cartes, un fax, et une station météo. Les systèmes audio du centre de commande peuvent diffuser sur les fréquences radio d’urgence.

Ce centre de commande mobile fait partie de la flotte de reprise après sinistre de Verizon, capable de mobiliser véhicules, remorques, centre de communications mobiles, et installations satellites sur le territoire américain.

Je vous invite à consulter ci-dessous le communiqué correspondant, et reste à votre disposition pour toute précision,

Linda Laughlin
918-590-5595
linda.laughlin@verizon.com

Stefanie Scott
512-495-6730
stefanie.scott@verizon.com

Verizon Mobile Command Center Scores Support Position at Super Bowl XLVI

Mobile Unit, Custom-Designed for Emergency Response, Ready to Help Maintain Business Continuity in Indianapolis

As thousands of football fans file into Lucas Oil Stadium for Super Bowl XLVI on Sunday (Feb. 5), they can rest assured that Verizon is working to protect their “blind side.”

Verizon has deployed its state-of-the-art mobile command center near the stadium to serve as a backup emergency operations center for the city of Indianapolis during the Super Bowl.

The command center will help the city maintain operations in the event of an emergency or a disaster. If the need arises, emergency activities directed from the city’s primary emergency operations center can be transferred to the Verizon mobile command center to facilitate seamless continuity of operations.
Containing the latest technology and communications equipment, the 51-foot-long mobile command center is part of the Verizon disaster recovery fleet of vehicles, trailers, mobile communications centers, satellite facilities and other support vehicles.

Featuring four large slide-out sections and 700 square feet of inside workspace, the command center was designed under the guidance of Verizon’s Chief Business Continuity Officer Dick Price, a Hoosier who started his career in public safety more than three decades ago with the Warren Township (Ind.) Fire Department.
The concept of a self-sufficient mobile command center was generated by the company’s experience in the devastating hurricanes of Katrina and Rita, which rocked the Gulf Coast in 2005.

“We were in Louisiana for four months after Hurricane Katrina, repairing our network facilities,” Price said. “Like any major natural disaster, when a large portion of our communications network infrastructure is damaged or destroyed, we need to be on-site for long periods of time, working with numerous local and state officials and federal agencies as our network teams rebuild the network. This command center is critical to Verizon’s needs and our customers’ needs in an emergency.”

Inside the Verizon mobile command center are 13 individual work stations with access to voice, data, Internet and video; intercom systems; individual computer panels and TV screens; a large map plotter, printer and fax machine; and a weather station. The cross-patched audio systems in the command center also can connect to most U.S. domestic emergency radio systems, including the Metropolitan Emergency Communications Agency in Marion County, which provides radio communications to emergency responders in central Indiana.

The command center also has access to a specialized radio network linked directly to the Federal Emergency Management Agency.

When Verizon designed the command center, the company not only wanted to meet the needs of its employees and customers, but also the needs of local and state officials and federal agencies responding to disasters. For example, the rig includes a 48-inch plotter used for printing large wall-sized maps, allowing public agency responders to review large printouts of the impacted region.

“Whatever we can do as a good corporate citizen to share our assets with others while we are working to repair our network infrastructure or working at a major venue like the Super Bowl will result in a win-win for everyone,” Price said.
Price, who graduated from Purdue University and received a Distinguished Technology Alumnus Award, also has been acknowledged for creating the communications industry’s first hazardous materials response team. The 30-member Verizon hazmat team, known as the Major Emergency Response Incident Team (MERIT), oversees the tactical response to major incidents by coordinating the use of assets and personnel according to National Incident Management System protocols. Five members of the Verizon MERIT team are in Indianapolis.

And just as the offensive linemen of the Giants and Patriots are dedicated to protecting the “blind side” of their quarterbacks during the championship game, Verizon’s mobile command center and personnel are dedicated to protecting the continuity of operations for Indianapolis, should the need arise.

Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ), headquartered in New York, is a global leader in delivering broadband and other wireless and wireline communications services to consumer, business, government and wholesale customers. Verizon Wireless operates America’s most reliable wireless network, with nearly 109 million total connections nationwide. Verizon also provides converged communications, information and entertainment services over America’s most advanced fiber-optic network, and delivers integrated business solutions to customers in more than 150 countries, including all of the Fortune 500. A Dow 30 company with $111 billion in 2011 revenues, Verizon employs a diverse workforce of nearly 194,000. For more information, visit www.verizon.com.

####

VERIZON’S ONLINE NEWS CENTER: Verizon news releases, executive speeches and biographies, media contacts, high-quality video and images, and other information are available at Verizon’s News Center on the World Wide Web at www.verizon.com/news. To receive news releases by email, visit the News Center and register for customized automatic delivery of Verizon news releases.


Hartelijke groet/ Kind regards,

Dina-Perla Marciano


global technology PR

Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20 75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com |linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal account here

Verzion Mobile Command Center scoort een ondersteunde positie tijdens Super Bowl XLVI

Verzion Mobile Command Center scoort een ondersteunde positie tijdens Super Bowl XLVI

Mobile Unit, op maat gemaakt voor Emergency Response, is klaar om de operationele continuïteit the handhaven in Indinapolis tijdens de Super Bowl.

Wanneer duizenden footbal fans langzaam het Lucas Oil Stadion binnendruppelen voor de 46ste editie van het Amerikaanse Super Bowl op zondag (op 5 february), kunnen ze ervan uitgaan Verizon werkt aan de bescherming van hun “blind side”.

Verzion heeft zijn state-of-the-art mobiele command center in de buurt van het stadion neergezet om te dienen als back up voor het operations center voor Indianpolis tijdens de Super Bowl.

Het command center zal de stad helpen de operationele werkzaamheden te behouden in het geval van een noodsituatie of een ramp. Als de noodzaak zich voordoet, kunnen noodzakelijk activiteiten aangestuurd vanuit het primaire nood center van de stad worden overgebracht naar het mobiele commad center van Verizon om een naadloze continuïteit van de operationele werkzaamheden te faciliteren.

Gevuld met de nieuwste technologie en communicatie apparatuur is het bijna 16 meter lange mobiele command center onderdeel van het Verizon rampen herstel vloot van onder voertuigen, aanhangers, mobiele communicatie centra’s , satelliet faciliteiten en andere ondersteunende voertuigen.

Met vier grote uitschuifbare secties en 65 vierkante meter aan werkruime, is het command center ontworpen onder leiding van Verizon’s Chief Business Continuty Officer Dick Price, die meer dan 3 decencia geleden zijn carrière begon in het bij de openbare veiligheid met de Warren Township (Ind) brandweer.

Het concept van een zelfvoorzienend mobiele command center is ontstaan door de ervaringen van het bedrijf tijdens de verwoestende orkanen Katrina en Rita die de zuidelijke kustlijn van Amerika onderwater zette.

Meer informatie vind je hieronder in het officiële Engelstalige bericht:

Linda Laughlin
918-590-5595
linda.laughlin@verizon.com

Stefanie Scott
512-495-6730
stefanie.scott@verizon.com

Verizon Mobile Command Center Scores Support Position at Super Bowl XLVI

Mobile Unit, Custom-Designed for Emergency Response, Ready to Help Maintain Business Continuity in Indianapolis

As thousands of football fans file into Lucas Oil Stadium for Super Bowl XLVI on Sunday (Feb. 5), they can rest assured that Verizon is working to protect their “blind side.”

Verizon has deployed its state-of-the-art mobile command center near the stadium to serve as a backup emergency operations center for the city of Indianapolis during the Super Bowl.

The command center will help the city maintain operations in the event of an emergency or a disaster. If the need arises, emergency activities directed from the city’s primary emergency operations center can be transferred to the Verizon mobile command center to facilitate seamless continuity of operations.
Containing the latest technology and communications equipment, the 51-foot-long mobile command center is part of the Verizon disaster recovery fleet of vehicles, trailers, mobile communications centers, satellite facilities and other support vehicles.

Featuring four large slide-out sections and 700 square feet of inside workspace, the command center was designed under the guidance of Verizon’s Chief Business Continuity Officer Dick Price, a Hoosier who started his career in public safety more than three decades ago with the Warren Township (Ind.) Fire Department.
The concept of a self-sufficient mobile command center was generated by the company’s experience in the devastating hurricanes of Katrina and Rita, which rocked the Gulf Coast in 2005.

“We were in Louisiana for four months after Hurricane Katrina, repairing our network facilities,” Price said. “Like any major natural disaster, when a large portion of our communications network infrastructure is damaged or destroyed, we need to be on-site for long periods of time, working with numerous local and state officials and federal agencies as our network teams rebuild the network. This command center is critical to Verizon’s needs and our customers’ needs in an emergency.”

Inside the Verizon mobile command center are 13 individual work stations with access to voice, data, Internet and video; intercom systems; individual computer panels and TV screens; a large map plotter, printer and fax machine; and a weather station. The cross-patched audio systems in the command center also can connect to most U.S. domestic emergency radio systems, including the Metropolitan Emergency Communications Agency in Marion County, which provides radio communications to emergency responders in central Indiana.

The command center also has access to a specialized radio network linked directly to the Federal Emergency Management Agency.

When Verizon designed the command center, the company not only wanted to meet the needs of its employees and customers, but also the needs of local and state officials and federal agencies responding to disasters. For example, the rig includes a 48-inch plotter used for printing large wall-sized maps, allowing public agency responders to review large printouts of the impacted region.
“Whatever we can do as a good corporate citizen to share our assets with others while we are working to repair our network infrastructure or working at a major venue like the Super Bowl will result in a win-win for everyone,” Price said.
Price, who graduated from Purdue University and received a Distinguished Technology Alumnus Award, also has been acknowledged for creating the communications industry’s first hazardous materials response team. The 30-member Verizon hazmat team, known as the Major Emergency Response Incident Team (MERIT), oversees the tactical response to major incidents by coordinating the use of assets and personnel according to National Incident Management System protocols. Five members of the Verizon MERIT team are in Indianapolis.

And just as the offensive linemen of the Giants and Patriots are dedicated to protecting the “blind side” of their quarterbacks during the championship game, Verizon’s mobile command center and personnel are dedicated to protecting the continuity of operations for Indianapolis, should the need arise.

Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ), headquartered in New York, is a global leader in delivering broadband and other wireless and wireline communications services to consumer, business, government and wholesale customers. Verizon Wireless operates America’s most reliable wireless network, with nearly 109 million total connections nationwide. Verizon also provides converged communications, information and entertainment services over America’s most advanced fiber-optic network, and delivers integrated business solutions to customers in more than 150 countries, including all of the Fortune 500. A Dow 30 company with $111 billion in 2011 revenues, Verizon employs a diverse workforce of nearly 194,000. For more information, visit www.verizon.com.

####

VERIZON’S ONLINE NEWS CENTER: Verizon news releases, executive speeches and biographies, media contacts, high-quality video and images, and other information are available at Verizon’s News Center on the World Wide Web at www.verizon.com/news. To receive news releases by email, visit the News Center and register for customized automatic delivery of Verizon news releases.


Hartelijke groet/ Kind regards,

Dina-Perla Marciano


global technology PR

Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20 75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com |linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal account here