Dell Software Group introduceert online community ITNinja voor ICT-beheerders
• De recent opgerichte Dell Software Group introduceert ITNinja, een productonafhankelijke bron van informatie voor ICT-beheerders met meer dan 200.000 onderwerpen op het gebied van softwaretoepassingen
• ITNinja bouwt voort op het succes van AppDeploy, een toonaangevende community over het gebruik en beheer van softwaretoepassingen en besturingssystemen
Dell Software Group en Dell KACE maken bekend dat AppDeploy.com, de populaire online community voor ICT-professionals, wordt uitgebreid en verder gaat onder de naam ITNinja. De nieuwe online community laat zien dat Dell het belangrijk vindt om discussiefora op te onderhouden waar ICT-professionals met elkaar in contact komen en van gedachten kunnen wisselen. De community is naar aanleiding van de enquête “The Value of IT Communities” opgericht, die in opdracht van Dell KACE werd uitgevoerd door Dimensional Research. Uit de enquêteresultaten bleek dat een overgrote meerderheid van ICT-professionals een beroep doet op online communities om efficiënter te kunnen werken.
ITNinja is een belangrijke mijlpaal voor de Dell KACE-community AppDeploy.com, één van de belangrijkste bronnen voor best practices op het gebied van softwaregebruik en –beheer, zoals technieken voor softwaredistributie, het configureren van toepassingen en applicatiebeheer. De community wordt maandelijks door meer dan 450.000 gebruikers bezocht en biedt een platform om de kennis van ICT-professionals op peil te houden. Er zijn weinig productonafhankelijke communities waarin deelnemers informatie kunnen uitwisselen, best practices kunnen delen en antwoorden vinden op duizenden veel voorkomende complexe ICT-vraagstukken.
“ITNinja bouwt voort op het bewezen succes van Dell op het gebied van sociale media. De community biedt ICT-professionals een waardevol netwerk waar ze tips en informatie kunnen uitwisselen en nieuwe contacten kunnen leggen met branchegenoten”, aldus John Swainson, president van de Dell Software Group. “ITNinja is één van de grootste wereldwijde platforms voor online kennis over het gebruik en beheer van softwaretoepassingen en beantwoord vragen van ICT-professionals in rap tempo zodat ze zich kunnen focussen op innovatie en andere strategische projecten.”
De introductie van ITNinja komt in een tijd waarin online communities nog nooit zo populair zijn geweest. Uit een online enquête die in februari 2012 in opdracht van Dell KACE werd uitgevoerd, blijkt dat 80 procent van alle ICT-professionals deelneemt aan online communities. 70 procent bezoekt communities een aantal keer per week[1]. Maar liefst 95 procent van alle professionals in de frontlinie zegt dat deze online gemeenschappen hen in staat stellen om tijd te besparen en efficiënter door hun takenlijst heen te komen. Online ICT-communities hebben een grotere reikwijdte gekregen dankzij koppelingen met sociale netwerken en bieden ICT-professionals een eenvoudige en kostenefficiënte manier om contacten te leggen met bedrijven, toegang te krijgen tot ondersteuning of kennis en om deel te nemen aan waardevolle discussies met collega’s.
Gebruikers van Dell KACE kunnen de informatie van ITNinja direct opvragen via de Dell KACE Appliance Management Console. Op deze manier kunnen ICT-teams over contextuele expertise beschikken die hen aanzienlijk veel tijd bespaart tijdens veel voorkomende taken op het gebied van computerbeheer.
"Met ITNinja hebben ICT-professionals als het ware 24 uur per dag, 7 dagen per week een inhoudelijk expert aan hun zijde. Ik bezoek de community elke dag om een oplossing te vinden voor systeembeheervraagstukken. Dell KACE Appliance heeft dus een toegevoegde waarde in mijn werk”, aldus Matt May, medewerker bij de servicedesk van Black Diamond Equipment. “Het brengt veel voldoening om deel te nemen aan een community met gepassioneerde professionals en ideeën die alle betrokkenen in staat stellen om beter te presteren. ITNinja biedt Dell KACE-gebruikers dan ook een tastbare meerwaarde.”
ITNinja breidt de functies en reikwijdte van de oorspronkelijke AppDeploy-community uit, zodat het voor gebruikers eenvoudiger wordt om informatie te vinden en delen. Voordelen zijn onder meer:
• Een voortdurend uitgebreide database met informatie over honderdduizenden softwaretoepassingen met mogelijkheden om vragen te stellen, tips en links uit te wisselen en weblogartikelen te plaatsen.
• Een nieuwe activiteitsfeed die relevante gebruikersbijdragen aandacht schenkt, met een gepersonaliseerd overzicht van de softwaretoepassingen, onderwerpen, contribuanten en weblogs, om altijd op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes en andere relevante informatie.
• Een reputatiebeheersysteem voor gebruikers met gamification-elementen om gebruikersbijdragen met punten en prijzen te belonen. Het puntenaantal bepaalt het expertiseniveau van de gebruiker, gebaseerd op zijn of haar profiel.
• Een nieuw vraag-en-antwoordsysteem met crowdsourcing-mogelijkheden om antwoorden te vinden op technische vraagstukken.
• Integratie met Dell KACE-appliances – Alle systeembeheerders kunnen ongeacht de tools die zij gebruiken, toegang krijgen tot de informatie op ITNinja.com. KACE-gebruikers kunnen rechtstreeks via de interface van hun KACE Systems Management Appliance Console toegang krijgen tot de community. Zo kunnen ze snel over naslagmateriaal en informatie beschikken over veel voorkomende taken op het gebied van systeembeheer.
Voor meer informatie over ITNinja en de impact van online ICT-communities kunt u deelnemen aan het gratis webinar “Introducing ITNinja.com: Community-Enabled Solutions for IT Pros” waarbij Bob Kelly, oprichter van ITNinja als gastheer optreedt. Het webinar zal plaatsvinden op donderdag 22 maart 2012 om 13:00. U kunt zich hier aanmelden.
Enquêtemethodiek
In de periode van 7 tot en met 14 februari 2012 nodigde Dell KACE honderden ICT-professionals uit om deel te nemen aan een e-mailenquête over ICT-community’s. De enquête werd verzorgd door het onderzoeksbureau Dimensional Research. Er namen in totaal 674 respondenten deel aan de enquête, waaronder ICT-professionals in de frontlinie, ICT-managers en CIO’s. De deelnemers vertegenwoordigden bedrijven van alle omvang die binnen verschillende verticale branches actief zijn. De respondenten ontvingen geen financiële of andersoortige beloning voor hun deelname, met uitzondering van een kopie van het definitieve enquêterapport.
Over Dell
Dell (NASDAQ: DELL) ontwikkelt, verbetert en integreert technologie en levert betrouwbare diensten die klanten duurzame waarde bieden. Dell levert beheeroplossingen aan klanten van alle omvang met systemen van uiteenlopende complexiteit. De bekroonde Dell KACE-appliances bieden gebruiksvriendelijke, uitgebreide en betaalbare mogelijkheden op het gebied van systeembeheer. Raadpleeg voor meer informatie http://www.dell.nl/KACE of volg de discussies op http://twitter.com/DellKACE.
Nuttige links
• ITNinja Community
• Dell KACE Management Appliance
• Dell KACE Deployment Appliance
• Dell is een merk van Dell Inc. Dell maakt geen aanspraak op het eigendom van de merken en namen van derden.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Simone Versteeg Dell +31 (0)20-6744737 simone_versteeg@dell.com
Dina-Perla Marciano AxiCom +31 (0)20 75469 83 dina-perla.marciano@axicom-benelux.com
Hartelijke groet/ Kind regards,
Dina-Perla Marciano
global technology PR
Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20 75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com |linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal account here
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten