woensdag 12 december 2012

Dell’s investeringen in zakelijke oplossingen en diensten stellen klanten wereldwijd in staat om meer te doen

• Meer dan 95 procent van alle Fortune 500-bedrijven maakt gebruik van de ICT-oplossingen en -diensten van Dell

• Steeds meer organisaties in de publieke sector zijn klant bij Dell waaronder alle G20 regeringen

• Meer dan 10 miljoen kleine bedrijven doen een beroep op de oplossingen en diensten van Dell

• Dell heeft afgelopen vijf jaar meer dan 10 miljard dollar geïnvesteerd in end-to-end oplossingen die klanten helpt om concurrentie positie te verbeteren

DELL WORLD, AUSTIN, Texas, 12 december 2012 – Tijdens de tweede editie van Dell World maakt Dell bekend dat steeds meer klanten in alle delen van de wereld gebruikmaken van zijn oplossingen en diensten sinds het vier jaar geleden van start ging met de transformatie van het bedrijf. Dell bedient momenteel meer dan 95 procent van alle Fortune 500-bedrijven, alle G20-landen, alle Amerikaanse staats overheden en vrijwel elke Amerikaanse overheidsinstelling. Daarnaast doen meer dan 10 miljoen kleine bedrijven een beroep op de oplossingen en diensten van Dell om hun onderneming te laten groeien en klanten beter van dienst te kunnen zijn.

Tijdens Dell World 2012 komen meer dan 6.000 klanten, partners, journalisten, analisten en werknemers bijeen. Het driedaags evenement biedt hen volop de mogelijkheid om te netwerken, te leren en inzicht te krijgen in de strategie en oplossingen van Dell, die antwoord bieden op de belangrijkste IT-vraagstukken waarmee klanten momenteel worden geconfronteerd.

Dell heeft de afgelopen vier jaar meer dan 10 miljard dollar geïnvesteerd in krachtige en innovatieve oplossingen die verbeterde ondersteuning bieden voor de veranderende behoeften van zijn klanten. De innovaties en investeringen van Dell in technologie, verkooporganisatie, resellerkanaal, trainingsaanbod en solution centers biedt klanten een route naar IT transformatie.

“Dell is beter dan ooit gepositioneerd om innovatieve en end-to-end oplossingen te leveren,” zegt Michael Dell, Chairman en CEO van Dell. “We investeren om klanten in staat te stellen om veilig en succesvol zaken te doen in een wereld die sterk veranderd door de invloeden van de cloud, big data en mobiliteit.”

Dell streeft ernaar om klanten te helpen met het verbeteren van hun bedrijfsprestaties, concurrentie positie en vergroten van hun kansen. Hiertoe blijft het investeren in zijn datacentertechnologie, beveiligingsoplossingen, diensten en software.

• Dell biedt klanten de best presterende, meest innovatieve en eenvoudig beheerbare servers binnen de branche, en is de grootste leverancier van x86-servers in Noord-Amerika en de APAC regio.
• Dell heeft zijn geavanceerde datacenter-oplossingen gecombineerd binnen zijn geconvergeerde infrastructuur, genaamd Active Sytstem, om klanten een meer intuïtieve, flexibele en makkelijkere oplossing te bieden, o.a. door een vereenvoudigd beheer.
• Dell biedt klanten een van de beste total-cost-of-ownership voor storage en blijft zich inspannen om de storagekosten verder te verlagen.
• Dell biedt klanten flexibele beveiligingsmogelijkheden die een antwoord bieden op belangrijke zakelijke problemen en de productiviteit en efficiëntie verhogen.
• Dell Services stelt klanten in staat om nieuwe ontwikkelingen om te zetten in concurrentievoordeel, hun IT-infrastructuur te transformeren en praktische problemen te verhelpen.
• Dell Software stelt klanten in staat om hun IT te vereenvoudigen, de beveiligingsrisico’s terug te dringen en snellere resultaten te realiseren.

Klanten in staat stellen om meer te doen

Dell’s strategische investeringen, zijn langetermijnvisie en vermogen om deze uit te voeren stellen klanten in meer dan 180 landen in staat om zakelijke successen te boeken. Door zijn toewijding aan innovatieve, brancheleidende oplossingen en diensten heeft het profiel van Dell binnen de markt sterk veranderd.

Strategie, uitvoering en voortgang

De langetermijnstrategie van Dell is gebaseerd op het helpen van IT-organisaties om te voorzien in zakelijke behoeften, de efficiëntie te verbeteren en te profiteren van nieuwe, op standaarden gebaseerde technologie. Dell brengt deze strategie met succes ten uitvoer, getuige de overnames van Wyse, SonicWall en Quest Software in 2012 en het feit dat de Enterprise Solutions- en Dell Services-divisie sneller groeien dan de concurrentie.

• De omzet van Dell in server- en netwerktechnologie steeg in het derde kwartaal van 2012 met 11 procent. Dit is het twaalfde kwartaal op een rij waarin Dell groei weet te boeken.
• De serveromzet van Dell steeg in het derde kwartaal van 2012 met 4 procent. Dell was de enige van de top drie van serverleveranciers die in dit kwartaal een positieve groei realiseerde, terwijl concurrenten marktaandeel verloren.
• Op het gebied van storage-oplossingen wist Dell een twee keer snellere groei te boeken dan een geduchte concurrent. Veel andere concurrerende leveranciers rapporteerden juist een afname van hun omzet.

De divisies Dell Enterprise Solutions en Dell Services vertegenwoordigen momenteel één derde van de totale bedrijfsomzet van Dell en de helft van zijn brutomarges. Waar ze in het boekjaar 2008 nog goed waren voor een omzet van 14 miljard dollar, realiseerden ze in het derde kwartaal een jaarresultaat na extrapolatie van bijna 20 miljard dollar — een stijging van 4 procent ten opzichte van 2011. Dell boekt sterke vooruitgang met de uitvoering van zijn strategie en blijft nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden introduceren die klanten meerwaarde bieden.

Aanvullende informatie:
• Direct2Dell
• Dell World 2012
• Overnames door Dell
• Dell Global Solution Centers

Over Dell
Dell Inc. (NASDAQ: DELL) luistert naar zijn klanten en levert innovatieve technologie en diensten die hen in staat stellen om meer te doen. Raadpleeg voor meer informatie www.dell.nl.



Dell World

Dell World 2012 – The Power to Do More. Dit evenement biedt ICT-professionals de mogelijkheid om van elkaar te leren en de problemen en kansen te identificeren die verband houden met de belangrijkste technologische ontwikkelingen die voor een transformatie binnen het bedrijfsleven zorgen. Kom meer te weten op www.dellworld.com, woon ons virtuele evenement bij op Dell World: Live Online en volg #DellWorld op Twitter.

Dell, Wyse, SonicWALL en Quest zijn merken van Dell Inc. Dell maakt geen aanspraak op het eigendom van de merken en namen van derden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Simone Versteeg Dell +31 (0)20-6744737 simone_versteeg@dell.com
Ingrid Hamers AxiCom +31 (0)20 7546 983 ingrid.hamers@axicom.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten