maandag 10 september 2012

Dell levert managed services aan de Rabobank


Dell levert managed services aan de Rabobank

·         Dell draagt zorg voor het integrale levenscyclusbeheer van de pc’s en laptops van Rabobank Nederland en de 139 lokale Rabobanken en hun kantoren, van het magazijn tot de bureaus van werknemers
·         Dell en Rabobank tekenen driejarig contract ter waarde van € 5,7 miljoen
·         Oplossing resulteert in kostenbesparingen van 38% ten opzichte van voorgaande jaar
·         Uit gebruik genomen computers worden na het wissen van bedrijfsgegevens aan het goede doel geschonken

Amsterdam, 10 september 2012 Dell heeft een driejarig contact gesloten met de Rabobank voor het volledig levenscyclusbeheer van alle computers van de bank. De overeenkomst heeft een waarde van € 5,7 miljoen en voorziet in de levering van Configuration Services en Managed Deployment Services. Dell draagt zorg voor het beheer van de gehele toevoerketen, van de fabriek naar alle 139 bankfilialen. Nadat de computers uit gebruik worden gehaald, bereidt Dell ze voor op schenking aan een goed doel.

De Rabobank was op zoek naar een leverancier die in staat was om te voorzien in de ICT-behoeften binnen alle Nederlandse filialen en kantoren. Wanneer één van de ruim 37.000 werknemers van de Rabobank in Nederland  een nieuwe computer aanvraagt, zal Dell ervoor zorgen dat de pc of laptop van de fabriek naar het bureau van de werknemer wordt getransporteerd. In samenwerking met Product Management van Rabobank heeft Dell dit aanleveringsproces teruggebracht van 30 tot 3 stappen. Hierdoor wordt het productiviteitsverlies geminimaliseerd en kan de Rabobank een jaarlijkse kostenbesparing van 38 procent realiseren.

Zodra de ICT-apparatuur niet langer nodig is, zal Dell deze samen met zijn partner Flection uit de roulatie nemen. Dell zorgt ervoor dat alle bedrijfsgegevens van de bank geheim blijven door etiketten en labels van de verouderde apparatuur te verwijderen, leesbare schijven te overschrijven en defecte schijven te vernietigen. Elk jaar bereiken rond de 6.000 computers scholen in Rwanda via ‘Close the Gap’, een liefdadigheidsinstelling waarmee de Rabobank nauw samenwerkt.

De oplossing die Dell in het kader van een aanbesteding voorstelde, was de enige waarmee de Rabobank binnen de gehele toevoerketen kostenbesparingen kon realiseren. Dit was mogelijk dankzij het integrale dienstenaanbod van Dell Services, dat de complexiteit wegneemt van het in bedrijf nemen, gebruiken en verwijderen van de ICT-apparatuur van de Rabobank. Deze overeenkomst vormt een uitbreiding op een bestaande relatie tussen de bedrijven, op basis waarvan Dell de komende periode  +/- 55.000 pc’s en laptops en een reeks van managed services aan de Rabobank levert.

Citaat:

“De oplossing van Dell was degene die in al onze behoeften voorzag. We wilden ons verzekeren van een  toevoerketen die even snel als efficiënt was. Samen met Dell heeft Rabobank de basis van de oplossing gecreëerd via een LEAN proces. De uitkomst was een sterke vereenvoudiging voor de lokale banken en een kostenbesparing van 38%. 

-- Hans Lommelaars, Lead Product Manager Groep ICT Rabobank

“We zien ernaar uit om onze samenwerking met één van ’s werelds meest innovatieve banken uit te breiden. Dell biedt klanten integrale oplossingen. We leveren pc’s en laptops aan en bieden ondersteuning tijdens de ingebruikname en het afdanken van computers. De toewijding van de Rabobank aan maatschappelijk verantwoord ondernemen sluit perfect aan op onze groene initiatieven. Het liefdadigheidsaspect van deze overeenkomst was voor ons extra aanleiding om aan dit project deel te nemen.”
-- Lijong Tjang A Tjoy, directeur Dell Global Accounts Nederland


Over DELL
Dell Inc. (NASDAQ: DELL) luistert naar zijn klanten en levert innovatie technologie en diensten die hen de kracht geven om meer te doen. Dell Services levert een uitgebreide reeks van diensten en oplossingen die klanten in staat stellen om successen te boeken. Dit aanbod heeft onder meer betrekking op applicaties, bedrijfsprocessen, advies, infrastructuur en ondersteuning. Raadpleeg voor meer informatie www.dell.nl.


Contactinformatie
Dell
Simone Versteeg
Simone_versteeg@dell.com
+31 (0)20 674 4737

AxiCom Benelux
Dina-Perla Marciano
Dina-perla.marciano@axicom-benelux.com
+31 (0)20 75469 86

Dell is een merk van Dell Inc.
Dell maakt geen aanspraak op het eigendom van de merken en namen van derden.


Dina-Perla Marciano

   
global technology PR

Dina-Perla Marciano | axicom | watertorenplein 4b | 1051pa | amsterdam | t: +31 (0)20 75469 86 | f: +31 (0)20 75469 88 | m: +31 (0)6 30 045 484 | dina-perla.marciano@axicom.com|www.axicom.com |linkedin| follow us on Twitter here or follow my personal account here

Geen opmerkingen:

Een reactie posten