Hoe te pieken tijdens de feestdagen
Amsterdam, 1 december, 2011 – Adyen, de snelgroeiende leverancier van een nieuwe generatie online en mobiele betaaloplossingen, doet een duit in het zakje om de feestdagen extra feestelijk te maken voor online retailers. Dat doen ze met vijf nuttige tips. Terwijl retailers overal zich klaarmaken voor de drukke feestmaand, geeft Roelant Prins, , diverse eenvoudige manieren waarmee retailers hun online verkopen kunnen stimuleren om de kerstkassa te doen rinkelen.
1. Stuur klanten een gepersonaliseerde herinnering
Heeft iemand een rode blouse bekeken in je webshop? Stuur ze een dag later een e-mail met een link naar de betaalpagina, waar de blouse wordt gepresenteerd, zodat ze alleen nog maar hun betaalgegevens hoeven in te voeren. Het is waarschijnlijk het zetje waar ze op zitten te wachten om zichzelf te verwennen!
2. Ga mee met mobile
Het jaarlijkse Holiday survey van Deloitte heeft aangetoond dat 1 op de 4 shoppers een Smartphone zullen gebruiken tijdens de Kerstaankopen. Internetten gebeurt steeds meer via een mobiele telefoon. Nu veel mensen die bezig zijn om hun lijstjes met kerstcadeaus op te stellen, is er geen betere tijd om ze te introduceren met je mobiele shop- en betaalkanaal. Er zijn al veel retailers die succesvol verkopen via mobiele toestellen en het is niet moeilijk om hiervoor een app of webpagina te ontwerpen.
3. Omarm de social media
Om de kerstaankopen een beetje minder hectisch te maken en wat lichter in de portemonnee voor potentiele klanten, introduceer aanbiedingen via tweets. Productspecifieke tweets met een URL naar een pagina waar ze direct de transactie kunnen voltooien en aantrekkelijke deals met beperkte beschikbaarheid, alleen via tweets beschikbaar, kunnen omgezet worden in een levendige campagne. Een recent rapport van Oracle heeft aangetoond dat 48% van de klanten hun mobiele apparaten gebruiken om productreviews of aanbiedingen op te zoeken, dus waarom zou je geen gebruik maken van deze mogelijkheid om je fantastische aanbiedingen nog eenvoudiger vindbaar te maken.
4. Zorg altijd voor een back-up betaalplan
Banken die creditcard-betalingen en betaalmethodes verwerken zijn af en toe vatbaar voor onverwachte downtime, dus is het belangrijk om op zijn minst andere oplossingen op te zetten om de betalingen te verwerken. Geen enkele klant vindt het fijn om gescheiden te worden van zijn geld, dus maak het proces niet pijnlijker dan het al is. Ook recentelijk zijn er weer verscheidene problemen met beschikbaarheid geweest van het iDeal systeem die voorkomen kunnen worden door met meerdere banken te werken.
5. Vereenvoudig je betalingen
De feestdagen zijn typisch een heel drukke tijd voor mensen dus waar je kan, maak het zo eenvoudig mogelijk. Als je klanten online winkelen is er een goede kans dat ze niet zoveel tijd hebben, dus is het belangrijk om van het betaalproces een snelle en efficiente ervaring te maken. Dit zal je een voordeel geven ten opzichte van de concurrentie wiens betaalpagina’s het vereisen dat je je gegevens invoert voor iedere aankoop, iets wat iedere klant extreem vermoeiend zou vinden.
“Kerstmis is een enorm feestelijke periode in het jaar, maar met het plezier komt de onderliggende stress die het kopen van alle cadeautjes voor vrienden en familie met zich mee brengt, wat een langdurig en stressvol proces kan zijn,” aldus Roelant Prins. “Webwinkels kunnen hiervan een deel wegnemen door attent en gebruiksvriendelijk richting kopers te zijn. Adyen is ontwikkeld om het betaalproces te stroomlijnen zodat het zo eenvoudig mogelijk gemaakt kan worden voor de klant om door een website van een retailer te navigeren en voor de retailer om tegemoet te komen aan de behoeften van de klant.”
Voor meer informatie, ga naar www.adyen.com of op Twitter of LinkedIn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten