Snelgroeiende Nederlandse leverancier van betalingsdiensten opent Braziliaans kantoor
AMSTERDAM, Nederland, 18 oktober 2011 – Adyen, de snelgroeiende Nederlandse leverancier van geavanceerde oplossingen voor mobiele en internetbetalingen, maakt bekend dat het een nieuw Latijns-Amerikaans kantoor heeft geopend in de Braziliaanse stad Sao Paulo. De aanhoudende groei in een groot aantal Latijns-Amerikaanse markten en toenemende vraag naar oplossingen voor het verwerken van internationale betalingen biedt aantrekkelijke vooruitzichten voor Adyen, dat actief op zoek is naar nieuwe lokale en internationale partners in deze regio.
Het Latijns-Amerikaanse kantoor van Adyen zal worden geleid door Jean Christian Mies, die eerder aan het hoofd stond van de verkooporganisatie van Formel D do Brasil. De uitbreiding van de activiteiten van Adyen naar Latijns-Amerika is het directe resultaat van zijn omvangrijke netwerk van klanten en partners, die ondersteuning voor de nieuwe activiteiten zullen bieden. Een van deze klanten is Getty Images Latin America, een regionale leverancier van digitale content die zich toelegt op de vervaardiging en distributie van uiteenlopend materiaal, variërend van stockfoto's zonder licenties en redactionele foto's tot filmpjes, muziek en multimedia. In Latijns-Amerika stelt Getty Image zich ten doel om klanten de beste en meest gevarieerde reeks van producten en diensten aan te bieden om het werk van klanten te vereenvoudigen en doeltreffender te maken. Een krachtig e-commerceplatform is daarvoor van cruciaal belang.
“Onze website moet goed functioneren en gebruiksvriendelijk zijn, aangezien onze klanten vaak op basis van strikte deadlines werken en snel beeldmateriaal nodig hebben,” aldus Juan Casadoumecq van Getty Images Latin America. “We werken met Adyen samen sinds we met onze e-commerce-activiteiten van start zijn gegaan. Dankzij Adyen kunnen onze klanten in het Caribische gebied, Noord-Amerika, Mexico en Argentinië op elk moment van de dag — en nacht —op veilige en eenvoudige wijze beeldmateriaal downloaden en daar direct voor afrekenen.”
De razendsnelle groei van e-commerce in Latijns-Amerika heeft geresulteerd in een aantal problemen ten aanzien van internettransacties. Zo werden bepaalde betalingsmethoden niet ondersteund en werd het leeuwendeel van alle betalingstransacties nog altijd verwerkt door banken buiten Latijns-Amerika. Om een einde aan deze problemen te maken heeft Adyen een lokale oplossing ontwikkeld die voor de verwerking van betalingen rechtstreekse verbindingen biedt met regionale banken zoals Cielo en Redecard. Daarnaast heeft Adyen overeenkomsten gesloten met partners in Peru, Argentinië en Chili.
“De opening van ons Latijns-Amerikaanse kantoor is perfect getimed voor Adyen,” aldus Roelant Prins, de CCO van Adyen. “De snelheid waarmee gebruikers in dit werelddeel internet omarmen en het economische groeitempo zijn zonder meer indrukwekkend te noemen. We hebben de tijd genomen om een winnende propositie te creëren, en zijn van start gegaan met de werving van lokale professionals die over een diepgaand inzicht in de Latijns-Amerikaanse markten beschikken. We zien ernaar uit om met nieuwe klanten samen te werken en nieuwe relaties binnen deze regio aan te gaan.”
Het betalingsplatform van Adyen maakt gebruik van innovatieve skin-technologie die klanten in staat stelt om de betalingsoplossing op naadloze wijze binnen hun websites of mobiele toepassingen te integreren. De technologie zorgt voor een aanzienlijke verbetering van de conversieratio's dankzij de mogelijkheid om het volledige betalingsproces met een simpele muisklik op één scherm te voltrekken, gecombineerd met uitgebreide functionaliteit voor fraudepreventie en afstemming met bankrekeningen.
Raadpleeg voor meer informatie www.adyen.com, Twitter of LinkedIn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten