Nieuw merk omvat het voormalige MMOTraffic.com en alle diensten van MMO Life, en breidt uit naar mobiele en sociale platforms
AMSTERDAM – 17 augustus 2011 – MMO Traffic en haar moederbedrijf, MMO Life Group, zullen vanaf nu door het leven gaan als iQU™ (spreek uit als “eye-cue”). De nieuwe naam en richting zijn gekozen om aan de eisen van de evoluerende multiplayer online gaming markt te kunnen voldoen en om de uitbreiding van het bedrijf naar nieuwe gaming platforms en genres te faciliteren. De kern van iQU is data intelligence welke leidt tot hogere marketing performance rondom online games en gamers. Op basis van haar innovatief marketing technologieplatform GameriQU™ (spreek uit “gamer-eye-cue”) biedt het bedrijf een ongekende kennis over het gedrag van gamers op het Internet, via sociale media, mobiele telefoons en tablets. Deze informatie wordt ingezet om adverteerders en uitgevers van online games te koppelen aan de juiste gamers op het juiste moment. Naast het vergroten van bereik en aanboren van nieuwe regio’s en doelgroepen wordt ook de binding met gamers verder vergroot door gebruik te maken van eigen portals, community partners, social media services en mobiele apps.
iQU heeft de mogelijkheid om gamers te bereiken via sociale en mobiele kanalen, en er staan additionele partnerships met toonaangevende netwerken gepland in de nabije toekomst. iQU zal op Gamescom in Keulen een demo tonen van een app die consumenten in staat stelt om hun sociale netwerk met games te kunnen integreren via smart phones, iPad of Android tablet. De lancering van iQU komt op het moment dat mobiel entertainment een enorme groei doormaakt over de hele wereld. Volgens recent onderzoek van Strategy Analytics, Juniper Research, Park Associates en GigaOm Pro zal er tot 2015 een markt van ruim vijftig miljard dollar ontstaan voor spelen op het internet, mobiele toestellen, sociale media en connected tv.
De iQU-services draaien op GameriQU, een verfijnd platform dat het gedrag van gamers over verschillende platformen heen in kaart brengt. Als eigenaar van de meest uitgebreide online gamerprofielen, gebruikt iQU deze kennis om adverteerders de juiste gamers in regio’s over de gehele wereld aan te wijzen of via specifieke eigenschappen, zoals game-genre, game-activiteit of betalingsgeschiedenis te kunnen selecteren. Met dit system van profielmatching kan iQU zijn klanten een uitermate accurate beoordeling van doelprofielen bieden.
“iQU creëert een socio ‘graph’ van gamer-activiteiten waarmee adverteerders de mogelijkheid hebben om doelgroepen te bereiken die het meest waarschijnlijk zijn om een spel te gaan spelen”, aldus Reinout te Brake, chief executive officer en oprichter van iQU. “Verder is er niemand in de game-industrie die op internationaal niveau onze mate van data intelligence kan bieden.”
“Met meer dan veertig miljoen spelersprofielen over de gehele wereld helpt GameriQU om een nauwkeurig beeld te vormen van individueel- en groepsgedrag rondom verschillende game categorieën en de individuele game levenscyclus”, legt Jochem de Gruyter uit, chief technical officer bij iQU. “Nu we onze infrastructuur uitbreiden naar mobiele en sociale games over verschillende kanalen zal GameriQU bijdragen aan het voortdurend optimaliseren en vergroten van marketing performance bij onze partners en klanten. Wij geloven in het leveren van kwalitatieve resultaten, niet in puur kwantitatieve resultaten.”
iQU zal ook Game Licensing bieden aan game-ontwikkelaars die kansrijke games in verschillende regio’s willen aanbieden. Op Gamescom, van 17 tot en met 19 augustus in Keulen, Duitsland, zal iQU een demo presenteren van haar dienstverlening op het gebied van mobiele games op stand C025-D024 in Hal 4.1. Voor een afspraak neemt u contact op met iqu@axicom-benelux.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten