woensdag 20 april 2011
Kaseya introduceert geïntegreerde en geautomatiseerde facturatie- en service desk-oplossingen voor dienstverleners
Softwareleverancier biedt managed service providers financiële functionaliteit en een verbeterd overzicht op de organisatie van de klant
LAUSANNE – 19 april 2011 — Kaseya®, de wereldwijde leverancier van software voor het automatiseren van het beheer van IT-systemen, vergroot vandaag de financiële mogelijkheden en het beheeroverzicht met twee nieuwe modules voor het Kaseya IT Automation-platform: Service Billing 1.0 en Service Desk 1.3. Met Kaseya Service Billing kunnen dienstverleners nu hun volledige facturatieproces geautomatiseerd laten verlopen via een centraal portaal. Op deze manier kunnen ze hun winstgevendheid en cashflowpositie verbeteren en een compleet overzicht krijgen van de organisatie van de klant. Het verbeterde Kaseya Service Desk is geïntegreerd met de Kaseya Service Billing-module en stelt technici in staat om factureerbare uren voor openstaande tickets en werkorders bij te houden. De nieuwe versie van Service Desk biedt daarnaast een verbeterde prestatie, een beter overzicht op de organisatie van de klant en grotere gebruikseenvoud. Hiermee wordt het volledige dienstverleningsproces gestroomlijnd, van het invoeren van een ticket tot de oplossing van het probleem.
De nieuwe Kaseya Service Billing (KSB)-module biedt beheerders een compleet overzicht van alle beheerde assets. Beheerders kunnen een verscheidenheid aan organisatorische en klantengegevens opvragen om hun beheertaken optimaal te ondersteunen. Zo is het nu mogelijk om unieke facturatiereeksen te definiëren voor specifieke typen assets (bijvoorbeeld werkstations), zodat op elk asset een onderhoudsinterval van toepassing is dat automatisch in elke facturatiecyclus wordt meegenomen. Daarnaast biedt KSB een flexibele en dynamische facturatie-engine waarmee asset-informatie uit het centrale platform voor systeembeheer kan worden opgehaald, zodat beheerders zich niet langer zorgen hoeven te maken over dubbele invoer of het mislopen van omzet.
“Vandaag biedt Kaseya klanten nieuwe financiële mogelijkheden en een verbeterd inzicht in de organisatie van de klant binnen een volledig geïntegreerd platform,” aldus Gerald Beaulieu, directeur Product Marketing bij Kaseya. “Dankzij de automatiseringsmogelijkheden van Kaseya kunnen Managed Service Providers consistente en herhaalbare serviceprocedures instellen, van het opzetten tot en met de facturatie. Op deze manier kunnen zij waarborgen dat aan de service level agreements wordt voldaan en hun winstgevendheid en cashflowpositie verbeteren.”
Integratie van QuickBooks
Kleine zakelijke klanten die voor hun boekhouding gebruikmaken van de online of desktopversie van QuickBooks® van Intuit kunnen profiteren van real-time integratie met Kaseya Service Billing. Ze kunnen vanuit Service Billing factureren genereren en deze direct laten opnemen in QuickBooks voor verwerking en het genereren van de benodigde financiële en belastingrapportage.
Service Desk
De module Kaseya Service Desk 1.3 is uitgerust met een nieuwe functionaliteit die een verbeterd overzicht op de organisatie van, en contactpersonen bij, de klant biedt. Hiermee wordt het werk van technici aanzienlijk vereenvoudigd.
Nieuwe functies zijn onder meer:
- Integratie van de functie Session Timer – uitbreiding op de invoer van
tickets en facturatie van openstaande tickets en werkorders
- 'Create Task'-lijst voor openstaande tickets, met de mogelijkheid om
technici toe te wijzen
- Verbeterde invoer van tickets:
- Eenvoudiger functionaliteit voor het opzoeken van klanten, met een compleet
overzicht van alle organisatorische details, velden, groepen en afdelingen.
- Eenvoudiger opstellen en beheren van notities
- Snelle overzichten van computers met een complete inventarislijst en
historie. Met een simpele muisklik kunnen vooraf gedefinieerde
herstelroutines worden uitgevoerd.
Prijzen en beschikbaarheid
De modules Kaseya Service Billing 1.0 en Kaseya Service Desk 1.3 zijn later deze maand verkrijgbaar. Beide modules kunnen via de cloud worden afgenomen of als op locatie geïnstalleerde oplossing worden ingezet en zijn laagdrempelig geprijsd.
Labels:
Kaseya,
managed services,
service billing,
service desk
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten