SaaS-diensten waarborgen de integriteit en prestatie van kritische netwerktoepassingen voor video-, spraak- en gegevensverkeer
AMSTERDAM – In een moeilijk economisch klimaat dat gepaard gaat met strenge eisen en flinterdunne marges kunnen problemen met bedrijfskritische toepassingen ondernemingen in een mum van tijd in de rode cijfers helpen. Met de nieuwe Application Assurance-dienst van Verizon Business zijn zakelijke klanten echter beter in staat om te waarborgen dat hun netwerkgebaseerde bedrijfsprocessen op soepele en betrouwbare wijze functioneren.
De nieuwe Software-as-a-Service (SaaS)-dienst, die met ingang van december beschikbaar zal zijn voor Verizon Private IP-klanten overal ter wereld, stelt klanten in staat om op efficiënte wijze het applicatie- en netwerkverkeer te bewaken.
De dienst biedt een bedrijfsbreed overzicht van de prestatie van toepassingen zoals e-commercewebsites, voice-over-IP- en CRM (Customer Relationship Management)-software en de manier waarop deze prestatie van invloed is op de eindgebruikers. Dit stelt klanten in staat om het effect van prestatieproblemen in harde cijfers uit te drukken.
De nieuwe dienst, die ondersteund wordt door Visual Performance Manager van Fluke Networks, vormt de laatste toevoeging aan de reeks van Applicatie Aware-tools van Verizon Private IP. Deze tools stellen bedrijven en overheidsinstellingen in staat om bedreigingen voor de prestatie van toepassingen sneller te identificeren en verhelpen. Het verbeterde inzicht in de prestatie van toepassingen voor spraak- en gegevensverkeer dat de Application Assurance-dienst biedt, vormt een aanvulling op de bestaande Application Aware-tools van Verizon. Deze omvatten onder meer Asset Assurance voor het beheer van storingen van netwerkvoorzieningen, Dynamic Bandwidth voor bandbreedtebewaking, -toewijzing en –rapportage, WAN Analysis voor netwerkrapportage en Provider Edge Statistics voor de informatie over de kwaliteit van verbindingen en analyse van de pakketaflevering.
“Ondanks de groeiende vraag en de toenemende complexiteit van netwerken verwachten gebruikers dat de marktleiders op IT-gebied de prestatie van hun toepassingen waarborgen,” aldus Blair Crump, group president Worldwide Sales bij Verizon Business. “Onze nieuwe Application Assurance-dienst bewaakt de prestatie binnen de gehele organisatie met al zijn vertakkingen, en identificeert potentiële kwetsbaarheden. Op deze manier kunnen IT-managers de regie te behouden, activa veiligstellen en ervoor zorgen dat het video-, spraak- en gegevensverkeer op soepele wijze verloopt”.
Aangezien de nieuwe cloudgebaseerde dienst aan Private IP-klanten wordt aangeboden op basis van het Software-as-a-Service (SaaS)-model, is er geen noodzaak om extra software en hardware voor netwerkbeheer aan te schaffen.
Het SaaS-model is geschikt voor bedrijven van alle omvang doordat diensten a-la-carte kunnen worden afgenomen. Op deze manier kunnen gebruikers hun kosten beter onder controle houden en het vereiste niveau van beveiliging, schaalbaarheid en betrouwbaarheid realiseren. Klanten kunnen daarnaast energiebesparingen realiseren door waar nodig IT-bronnen (verbindingen, servers en opslagcapaciteit) bij te schakelen.
De informatie die door de dienst worden verzameld en de daaraan gerelateerde rapportage zijn beschikbaar via het klantenportaal van het Verizon Enterprise Center.
“Als reactie op de kritische noodzaak van klanten om het overzicht te houden op de prestatie van hun toepassingen en het netwerkverkeer deed Verizon een beroep op Fluke Networks voor een combinatie van productfunctionaliteit en SaaS die binnen de branche volstrekt uniek is,” aldus Scott Allen, de vicepresident Marketing van Fluke Networks. “Het doet ons een genoegen om met Verizon samen te werken om deze unieke dienst mogelijk te maken”.
Application Assurance biedt een krachtige combinatie van passieve netwerkbewaking – die het mogelijk maakt om in real time na te gaan wie, waar, waarom en wanneer een toepassing gebruikt – en actieve bewaking, waarvoor met behulp van software agents op maat synthetisch netwerkverkeer wordt gegenereerd om de beschikbaarheid en prestatie van het netwerk te meten. Dankzij het flexibele en kostenefficiënte SaaS-model kunnen gebruikers op eenvoudige wijze Application Assurance inzetten waar en wanneer dat nodig is. Daarnaast biedt Verizon Business gebruikscontracten voor de korte en lange termijn.
"Bedrijven maken gebruik van geavanceerde samenwerkingstechnologie die spraak, video en data integreert om hun steeds wijder vertakte netwerk met elkaar te verbinden om de productiviteit en efficiëntie te verbeteren. De complexe omgevingen binnen transactie- en communicatienetwerken leveren de nodige beheerproblemen voor bedrijven die daarnaast bezig zijn om hun bedrijfsmodellen te verfijnen om de concurrentie voor te blijven," aldus Melanie Posey, onderzoeksdirecteur bij IDC. "De nieuwe Application Assurance-dienst van Verizon biedt voortdurende bewaking voor het identificeren van potentiële netwerkbedreigingen en gedetailleerde rapportage. Verder stelt de dienst IT-managers in staat om het netwerkverkeer te stroomlijnen en de regie over hun netwerken te behouden".
De Private IP-dienst van Verizon Business omvat een MPLS-gebaseerd Layer 3 Virtual Private Network dat beschikbaar is voor klanten in 121 landen en grondgebieden, en vormt daarmee een ideaal platform voor het aanbieden van geconvergeerde diensten. De Private IP-dienst maakt het mogelijk om toepassingen op prioriteit in te delen op basis van zes ‘classes of service’ (CoS). Op deze manier kan het verkeer van bedrijfskritische toepassingen zoals immersive video en e-commerce een hogere prioriteit binnen het bedrijfsnetwerk worden gegeven.
Verizon Business is een erkend leider in de levering van geavanceerde ICT-oplossingen aan overheidsinstellingen en grote ondernemingen in alle delen van de wereld. Eerder dit jaar werd Verizon Business op basis van een jaarlijkse enquête onder thuisbedrijven, het MKB en grote ondernemingen over spraak- en gegevensdiensten door J.D. Power and Associates gewaardeerd met de grootste klanttevredenheidsscore. In het onderzoeksrapport stelde J.D. Power and Associates vast dat Verizon Business de hoogste score behaalde in de categorie “Highest in Customer Satisfaction with Large Enterprise Data and Business Voice Service Providers.” Het onderzoek bracht de tevredenheid van klanten in kaart met betrekking tot de prestatie en betrouwbaarheid, de verkoopvertegenwoordigers en account managers, de kosten van de dienstverlening, het product- en dienstenaanbod en de kwaliteit van aanbiedingen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten